مدیرکل سیاسی؛ انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر:
تابناک- دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت‌وگو و مناظره در مکان‌های سربسته ممنوع است گفت: در استان بوشهر ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
کد خبر: ۹۶۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 30 May 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، خسرو دهقانی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و مصوبه هفتادمین جلسه مدیریت کرونا و همچنین دستورالعمل تبلیغات صادر شده از سوی ستاد انتخابات کشور، برگزاری هرگونه جلسه سخنرانی نامزدها در اماکن مسقف از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است. 

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده بلامانع است و در این خصوص فرمانداری‌ها مکان‌های مناسب هر شهرستان را شناسایی کرده و روسای ستادهای نامزدها و همچنین دستگاه‌هایی که این اماکن را در اختیار دارند قبل از انجام مراسم باید با فرمانداری‌ها در خصوص برگزاری سخنرانی نامزدها هماهنگی لازم را بعمل آورند.

 وی بیان داشت: رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده است و تمام شرکت کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله تعیین شده هستند؛ ضمن اینکه مسئولین مراسم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید.

 دهقانی در خصوص زمان مراسم نیز گفت: زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت و باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه ریزی شود. 

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص برگزاری جلسات ستادها نیز گفت: با اینکه هرگونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است؛ ولی در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است. 

 دهقانی با اشاره به حضور نامزدهای ریاست جمهوری در شهرهای مختلف نیز ابراز داشت: برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع  و تخلف آشکار انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی در مورد حیطه مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتخابات اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند و در انتخابات شوراهای اسلامی نیز شخص نامزد مسؤولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسؤول شناخته می‌شود. 

دهقانی افزود: نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستادهای انتخاباتی، تخلف انتخاباتی تلقی می‌شود و مانند سایر تخلفات انتخاباتی، رسیدگی و مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در پایان پیرامون تعداد واجدین شرایط اخذ رای در استان نیز گفت: در استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد، تعداد ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر زن هستند و تعداد رای اولی‌های استان نیز ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر اعلام شده است. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار