به منظور توانمند سازی و ارائه خدمات حمایتی به خانواده های زندانی؛
تابناک- کمیته امداد و سازمان زندانهای استان بوشهر با هدف توانمند سازی و ارائه خدمات به خانوارهای زندانیان نیازمند تفاهم نامه همکاری با حضور مسئولان دو دستگاه امضا کردند.
کد خبر: ۹۵۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، احمد لطفی و رضا مقبلی مدیر کل سازمان زندانهای استان بوشهر به منظور ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهمترین ابعاد این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه به دنبال نظام‌مند کردن شناسایی و رفع معیشت خانواده‌های نیازمند با سرپرست زندانی هستیم، افزود: علاوه بر خانواده‌ها با سرپرست زندانی، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار می‌گیرند.

لطفی خاطر نشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، خانواده‌های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه‌های اجتماعی و درمانی برخوردار می‌شوند وارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برای جامعه هدف است.

ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی زندگی را از دیگر زمینه‌های همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کمیته امداد عرضه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در پایان یاد آور شد: این تفاهم نامه در 9 ماده تنظیم و به امضای طرفین رسید.

مقبلی مدیر کل زندانهای استان بوشهر اظهار داشت: وقتی سرپرست خانواده در زندان باشد مشکلات اجتماعی زیادی برای سایر افراد خانواده به وجود می آید که باید از سوی مسئولان جامعه پیگیری و رفع شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل دستگاه های حمایتگر به ویژه کمیته امداد با سازمان زندانها می تواند کمک موثری در این راستا داشته باشد.

مقبلی تفاهم نامه همکاری سازمان زندانها و کمیته امداد را برای حمایت از خانواده های زندانی نیازمند امیدوار کنند خواند و گفت: بر طبق این تفاهم نامه خانواده‌های زندانیان نیازمند تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات حمایتی و معیشتی کمیته امداد و همچنین طرح های اشتغال زایی و توانمند سازی بهرمند می شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار