دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر :
تابناک- دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ثبت نام ۲ هزار و ۹۵۹ داوطلب شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری از تایید ۹۸ درصد داوطلبان شوراهای شهر در هیات‌های اجرایی خبر داد و گفت:  تاکنون ۲۸ داوطلب شورای شهر انصراف داده‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک در بوشهر، خسرو دهقانی اظهار داشت: تعداد داوطلبان ثبت نام نهایی شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری در استان بوشهر به ۲۹۵۹ نفر رسیده است که نسبت به دوره گذشته حدود ۹ درصد افزایش داشته است که از این تعداد ۹ درصد زن و ۹۱ درصد مرد هستند.

وی در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی و تیره‌های عشایری نیز بیان کرد: صلاحیت داوطلبان مذکور در هیئت‌های اجرایی بخش‌های ۲۶ گانه استان پس از استعلام از  داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس پرونده‌ها در اختیار هیات‌های نظارت بخش قرار خواهد گرفت. 

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص بررسی صلاحیت‌های داوطلبان شوراهای شهر در هیئت های اجرایی نیز گفت: همانطور که قبلاً اعلام شده است؛ ۹۸ درصد از داوطلبان شوراهای شهر در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌های استان تایید صلاحیت شده‌اند و از مجموع ۱۰۶۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۲۴ داوطلب قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی، انصراف خود را از داوطب شدن در سراسر استان اعلام و هیات‌های اجرایی در ۱۰ شهرستان کار رسیدگی به صلاحیت ۱۰۴۲ داوطلب را مطابق قانون و مستندات دریافتی از مراجع قانونی در موعد مقر به پایان رساندند که در مجموع  در ۱۰ شهرستان استان صلاحیت ۱۰۲۰ داوطلب، معادل ۹۸ درصد تایید و صلاحیت ۲۲ داوطلب معادل ۲ درصد نیز رد شد و در مجموع، تعداد انصراف  داوطلبان شوراهای شهر تا کنون به ۲۸  مورد رسیده است. 

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: پرونده داوطلبان پس از بررسی در هیات‌های اجرایی در اختیار هیات‌های نظارت شهرستان‌ها که زیر نظر مجلس شورای اسلامی است؛ قرار گرفته تا صلاحیت نهایی داوطلبان را بررسی و به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

دهقانی تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان رد می‌شود، می‌توانند به هیات عالی نظارت استان اعتراض کنند.

وی با اشاره به تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر افزود: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر حداکثر تا تاریخ ۸ اردیبهشت پس از دریافت از هیات نظارت شهرستان توسط فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ خواهد شد و همانگونه که عنوان شد داوطلبانی که صلاحیت  آنها در هیات‌های اجرایی شهرستان و هیات‌های نظارت شهرستان رد شده است می‌توانند  به مدت ۴ روز به هیات نظارت استان اعتراض کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: مطابق تقویم انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روز ۲۱ اردیبهشت فرایندهای انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ثبت نام از داوطلبان و تشکیل هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل سراسر کشور آغاز می‌شود که در استان بوشهر نیز در مجموع ۲۷ هیات اجرایی شامل ۱۰ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و ۱۷ هیات نیز در بخش‌های مستقل استان تشکیل خواهد شد. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار