واکنش معاون استاندار بوشهر به جریان واکسناسیون خارج از نوبت برخی افراد در آبادان:
تابناک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در واکنش به جریان واکسناسیون خارج از نوبت برخی افراد در آبادان، گفت: این رفتار فرهنگ غنی ایرانی را نشانه گرفته و باید علاوه بر برخورد قضایی تنبیه اجتماعی شوند.
کد خبر: ۹۵۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، محمد تقی ایرانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: کارمند وزارت حمل و نقل ژاپن تنها مسافر ژاپنی کشتی تایتانیک بود که در شب حادثه به طرز معجزه آسایی از قسمت درجه دو کشتی ، خود را به عرشه کشتی رساند و در تاریکی شب و دور از چشم مامورین به داخل قایق نجات شماره 10 که تنها یک جای خالی داشت پرید و نجات یافت.

وی افزود: آن فرد به محض ورود به ژاپن مورد حمله مردم و رسانه ها قرار گرفت ،مردم ژاپن بخاطر اینکه او نتوانسته بود روح از خود گذشتگی و ایثار را آنگونه که در وجود ژاپنی ها هست را نشان دهد، به او پشت کردند و او را ترسویی نامیدند که با نادیده گرفتن زنان و کودکان توانسته بود جان خود را نجات دهد!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: دولت به دلیل رفتار دور از شأن یک کارمند دولت ژاپن او را از کار اخراج کرد، از جامعه طرد شده و حتی داستان بزدل بودن و ترسو بودنش را در کتابهای درسی ژاپن گنجاندند و از او به عنوان کسی که نتوانسته بودروح مردم ژاپن را نشان دهد انتقاد شده بود!

ایرانی تصریح کرد: ما در فرهنگ خود که به قدمت آن فخر میفروشیم اینگونه افراد را "تیز" یا (زرنگ ) می نامیم!

وی خاطرنشان کرد: در هر جامعه ایی این تفاوت فرهنگ‌های غنی است که باعث پیشرفت و تمدن ملت‌ها می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، گفت: در شرایط سخت کرونایی اخبار می‌رسد که افرادی برخلاف اخلاق و برای زنده ماندن خود آنهم به قیمت جان سایر شهروندان مستحق دریافت واکسن کوید ۱۹ واکسیانسیون شده اند و این رفتار غیر فرهنگی بیشتر از بیماری کرونا اخلاق و فرهنگ ما را که نماد آن ایثار و شهادت است را نشانه رفته است.

وی عنوان کرد: قطعا برخورد قضایی قسمتی از وظیفه دستگاه قضایی با این متخلفین است و البته تنبیه اجتماعی، طرد و نکوهش این افراد توسط جامعه اخلاق مدار ما باید صورت گیرد تا فرهنگ سازی شود که ما یادمان باشد انسانیت در این شرایط سخت محک میخورد .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار