تابناک- در راستاي اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای سربازان وظیفه و اشتغال آنان پس از پايان خدمت دوره ضرورت تفاهم نامه همکاري آموزش فني و حرفه اي و شرکت کشتي سازي شهيد محلاتي بوشهر منعقد شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالمجيد دراهکي مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر در آئين انعقاد اين تفاهم نامه همکاري اظهار داشت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای سربازان وظیفه یکی از مفید ترین آموزش های ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که 90 درصد منجر به اشتغال سربازان پس از پايان خدمت دوره ضرورت مي شود.

وي با بيان اينکه سربازان مهارت آموخته در محيط کار واقعي در شرکت کشتي سازي شهيد محلاتي بر اساس نياز شرکت و مهارت فرد در اين شهرکت مشغول به کار خواهند شد، افزود: لازم است تا هر سرباز وظیفه در زمان پایان دوره سربازی علاوه بر کارت پایان خدمت یک و یا چند گواهینامه مهارت نیز داشته باشد تا بتواند به سرعت جذب بازار کار شود.

دراهکي با اشاره به اينکه اين تفاهم نامه با هدف برآورد نياز استان به منابع انساني ماهر و کارآمد و استفاده از ظرفيت هاي اشتغالزايي شرکت شهيد محلاتي منعقد شده است، بيان داشت: مدت اجراي اين تفاهم نامه از فروردين ماه 1400 به مدت يکسال شمسي است و در اين مدت سربازان مهارت آموخته پس از پايان خدمت در صورت نياز واحدهاي شغلي شرکت جذب بازار کار خواهند شد.

مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر همکاري در تدوين استاندارد هاي آموزشي، اشتغال سربازان مهارت آموخته در صورت نياز در پايان خدمت دوره ضرورت،ايجاد زمينه مهارت آموزي سربازان در محيط کار واقعي و فراهم کردن امکانات کاربيني مربيان آموزش فني و حرفه اي در شرکت شهيد محلاتي را از مهمترين تعهدات طرف دوم اين تفاهم نامه دانست.

دراهکي آموزش به سربازان را امری واجب برشمرده و گفت : آموزش فني و حرفه اي بوشهر آمادگی دارد تا در تمامی شهرستان های استان و متناسب با نیاز نیروهای مسلح طرح مهارت آموزی سربازان در محیط واقعی کار و همچنین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در سطح پادگان ها را اجرا کند.

وي با تاکيد بر اينکه هدف از ارائه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه دریافت گواهینامه مهارت نیست، بلکه فراگیری یک فن و حرفه متناسب با نیاز بازار کار و به منظور توانمند سازی آنان است،تصريح کرد: در قالب اجراي اين تفاهم نامه همکاري 150 سرباز با حضور در محيط کار واقعي مهارت هاي فني را در بيش از 10 کارگاه شرکت شهيد محلاتي فرا خواهند گرفت و همچون سالهاي گذشته در صورت نياز شرکت در همان کارگاه ها مشغول به کار خواهند شد.

مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر افزود: هم اینک مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و تحصیلات دانشگاهی به تنهایی منجر به رفع بیکاری و اشتغال نمی‌شود لذا گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح با فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه می‌تواند فرصتی برای جوانان جویای کار پس از پایان خدمت سربازی فراهم کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار