مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
تابناک- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اشغال بخشی از بازار کار استان توسط اتباع خارجی و غیربومی، گفت: آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 12 April 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده دشتی و تنگستان اظهار داشت: امروزه متأسفانه به مدرک کاغذی بیشتر از مدرک مهارتی و حرفه‌ای اهمیت داده می‌شود و این یک آسیب است.

وی اضافه کرد: مشاغل زیادی در حال حاضر توسط اتباع خارجی و غیر بومی در استان اشغال شده است که افراد جویای کار بومی می‌توانند با گذراندن دوره آموزشی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به راحتی در این حرفه‌ها مشغول شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: آموزش‌ها در جامعه باید به سمت مهارت محوری بروند تا ما بتوانیم تحول جدی در رونق تولید داشته باشیم و افراد کار آزموده استانداردهای تولیدی را ارتقا می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی به افراد جامعه دارای ابعاد و نتایج مثبت اقتصادی است. در واقع اگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگرفته از تقاضای بازار کار باشد و کارفرمایان، کشاورزان و صنعتگران نیازهای خود را اعلام کنند، می‌توان مؤثرترین نوع آموزش فنی و حرفه‌ای را ارائه داد.

دراهکی تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در صورتی پربازده و اثربخش است که بر اساس نیاز بازار کار صورت گیرد در غیر این صورت، آموزش صرفاً پشت درهای بسته، به رشد و ارتقای اقتصادی و فنی کشور منتهی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: نداشتن و ضعف آموزش‌های مهارتی از مهمترین دلایل کاهش اشتغال و افزایش بیکاری بویژه در میان دانش آموختگان مراکز دانشگاهی محسوب می‌شود و هر فرد با فراگیری و کسب یک یا چند رشته مهارتی شانس خود را موفقیت خود را در بازار کار بالا می‌برد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر افزود: بین فرهنگ کار و نیروی ماهر پیوند عمیق و حیاتی وجود دارد و اشتغال پایدار با مهارت محقق می‌شود، غفلت از مهارت نتایج منفی خود را طی این سال‌ها نشان داده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار