رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایشی شدن شیب بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰۸ نفر بستری هستند که ۹ تن از آن در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ 23 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، سعید کشمیری تنها راه مصون ماندن از ابتلا به بیماری کرونا را رعایت دستورالعمل بهداشتی دانست و اظهار داشت: نباید به هیچ بهانه‌ای نسبت به رعایت اصول بهداشتی در برابر کرونا عادی‌انگاری و سهل‌انگاری شود چراکه بی‌توجهی به رعایت موارد بهداشتی زمینه شیوع ابتلا و بیماری کرونا در جامعه را فراهم می‌کند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه یک مبتلا به کرونا می‌تواند یک جمعیت قابل توجهی را آلوده کند افزود: باید از حضور در مراسم و تجمع‌ها به ویژه مراسم عروسی، عزا، دورهمی‌ها پرهیز شود تا از این ویروس مهلک مصون نگه داشته شوید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از مسافرت گفت: هرگونه سفر و جابه‌جایی در مسافرت، زمینه انتقال و شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد از این نظر باید تمام راهکارهای پیشگیری و جلوگیری و شکستن زنجیره انتقال این ویروس فراهم شود.

وی با بیان اینکه هم اینک 40 درصد شهرستان‌‌های 10 گانه استان بوشهر در شرایط نارنجی قرار دارد افزود: شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و کنگان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارد و 6 شهرستان دیگر زرد هستند.

کشمیری، از صعودی شدن بیماران کرونایی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در 24 ساعت گذشته افزایش یافت و به 108 بیمار رسید.

وی با بیان اینکه 9 تن از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند تصریح کرد: از این تعداد، 5 بیمار با کمک دستگاه تنفس می‌کند و در معرض خطر قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از ابتلای 21 هزار و 814 نفر در استان بوشهر به این ویروس خبر داد و گفت: بیش از 95 درصد این بیماران تاکنون بهبود یافته‌اند و متاسفانه 909 بیمار کرونایی استان بوشهر فوت کرده‌اند.

کشمیری، با اشاره به فوت فرد 56 ساله در 24 ساعت گذشته در استان بوشهر افزود: در شبانه‌روز گذشته 17 بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر مرخص شده‌اند.

وی با تاکید بر مراقبت ویژه در ابتلا به بیماری کرونا تصریح کرد: همه مردم باید تمام سعی و تلاش خود را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به‌کار گیرند تا بر سلامتی جامعه و خانواده بیافزاید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار