تابناک- نگاه آماری به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر نشان می‌دهد که امسال استقبال کمتری نسبت به دوره قبل صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 19 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و پس از هفت روز روز سه شنبه هفته جاری خاتمه یافت.

داوطلبان می‌توانستند به چهار روش برای ثبت نام اقدام کنند؛ روش نخست از طریق اپلیکیشن موبایلی بود، روش بعدی از طریق نسخه دسکتاپ کامپیوتر، روش سوم با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و روش چهارم مراجعه به فرمانداری‌ها و ثبت‌نام به صورت حضوری بود.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر هزار و ۱۷۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که این دوره در مجموع هزار و ۶۶ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

مقایسه آمار ثبت‌نام ششمین و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر نشان می‌دهد که تعداد افراد ثبت‌نام شده در این دوره نسبت به دوره قبل بیش از ۹ درصد کاهش داشته است.

۵ داوطلب برای هر صندلی شورا

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاهد مشارکت خوبی برای ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف استان بوشهر هستیم.

محمدتقی ایرانی با تقدیر از حضور و ثبت‌نام همه هم‌استانی‌ها و به‌ویژه تحصیل کردگان، متخصصان و نخبگان و افراد باتجربه اضافه کرد: در مجموع هزار و ۶۶ نفر در ۴۰ شهر استان بوشهر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ شهر استان بوشهر در مجموع دارای ۲۱۰ کرسی شورا هستند خاطرنشان کرد: از هزار و ۶۶ نفر ثبت‌نام شده، ۹۴۸ نفر معادل ۸۹ درصد مرد و ۱۱۸ نفر معادل ۱۱ درصد زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه به طور میانگین در استان بوشهر برای هر کرسی بیش از پنج نفر ثبت‌نام کرده‌اند افزود: ۲۰۶ نفر معادل ۱۹ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای سابقه نمایندگی در شوراها هستند.

۵۲ درصد داوطلبان کمتر از ۴۰ سال هستند

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر نیز در خصوص ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر به خبرنگار مهرگفت: در استان بوشهر ۱۰۴ نفر از طریق رایانه‌های شخصی، ۹۶ داوطلب از طریق تلفن همراه، ۶۰ نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ۸۰۶ داوطلب نیز با حضور در فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان ثبت نام کردند.

خسرو دهقانی با بیان اینکه غالب داوطلبان دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند اضافه کرد: ۶۲۸ نفر دارای تحصیلات لیسانس، ۲۵۸ داوطلب دارای تحصیلات فوق لیسانس، ۱۳ داوطلب داری مدرک دکتری، ۳۹ نفر از داوطلبان دیپلم، ۱۲۰ نفر فوق دیپلم و ۱۵ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: بیش از ۴۴ درصد داوطلبان، سنین مابین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند و ۸۱ داوطلب نیز زیر ۳۰ سال سن دارند و در مجموع حدود ۵۲ درصد داوطلبان بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن دارند.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر افزود: از مجموع داوطلبان پنج نفر نیز تا کنون در شهرستان‌های گناوه، دیر، جم و تنگستان استعفا کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار