رئیس خانه احزاب بوشهر؛
تابناک- رئیس خانه احزاب بوشهر با بیان اینکه اصلاح طلبان کاندیدا نداشته باشند حضور پرشور در انتخابات کم می‌شود، گفت: شورای نگهبان تلاش کند همه جناح‌های سیاسی کاندیدای داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، خضر خلیلی اظهارداشت: هر انتخاباتی که برگزار می‌شود مهم و تعیین کننده و در سرنوشت ما تاثیر مستقیم دارد به همین دلیل است که مردم باید با احساس مسئولیت در میدان انتخاب حاضر شوند.

وی تاکید کرد: مردم نباید تحت تاثیر جو و فضای پیرامونی قرار بگیرند چون مردم صاحب اصلی این نظام و انقلاب هستند و براساس حضورآنان افراد انتخاب می‌شوند.

خلیلی اضافه کرد: در کنار تاکید بر کمیت حضور مردم، کیفیت آن درعرصه انتخابات نیز بسیار موثر و مهم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برخلاف فضای یاس آلودی که تبلیغ می‌شود با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اینکه مردم در دوره‌های مختلف تفاوت ماهیتی عملکرد منتخبان خود را به عنوان رئیس جمهوری مشاهده کرده‌اند، احساس مردم این است که رای آنها موثر و تعیین کننده‌است.

خلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان دریک روز برگزار می‌شود حضور مردم برای مجالس محلی کمک می‌کند که درصد مشارکت در ریاست جمهوری نیز بالا برود.

وی اضافه کرد: در این شرایط رسانه‌ها و فعالان سیاسی تلاش خود را بر کیفی شدن حضور مردم درعرصه انتخابات بگذارند و هر انتخاباتی را حتی اگر انتخابات شورای یک روستا باشد را جدی گرفته و براساس مصالح عمومی و نه منافع شخصی رای داد.

رئیس خانه احزاب استان بوشهر گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات این اعتماد سازی و ایجاد زمینه حضور پرشور با دادن فرصت به همه جناح‌های وزین نظام برای داشتن کاندیدا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر اصلاح طلبان کاندیدای واقعی و مشخص خود را نداشته باشند انگیزه آنها برای حضور فعال و پرشور در عرصه انتخابات به طور طبیعی کم می‌شود امید می‌رود در سطح ملی شورای نگهبان به گونه‌ای عمل کند که همه جریان‌های اصلی سیاسی درون نظام کاندیدای خود را داشته باشند.

خلیلی اضافه کرد: همچنین درانتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح استانی و شهرستانی مراجع تصمیم گیر باید دریچه تائید صلاحیت‌ها برای شوراها را باز ببینند و مسائل جناحی را در تائید صلاحیت‌ها دخالت ندهند و تلاش شود افراد با سلیقه‌ها، قومیت‌ها و دیدگاه‌های متفاوت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند.

به گفته خلیلی این رویه می‌تواند باعث افزایش انگیزه مردم برای حضور پرشور در عرصه انتخابات شود.

رئیس خانه احزاب استان بوشهر در باره اهمیت حضور جوانان در عرصه انتخابات ادامه داد: امروز تحت فشارترین قشر در جامعه، جوانان و دانشجویان هستند.

وی بیان کرد: جوانان و دانشجویان به عنوان موتور محرکه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در این سال‌ها به شدت تحت فشار اقتصادی و بمباران تبلیغاتی و روانی رسانه‌ای دشمن بوده‌اند.

خلیلی اضافه کرد: هرچند کار سختی است اما انتخابات بدون حضور جوانان پرشور که بخش قابل توجهی از مطالبات جامعه را نمایندگی می‌کنند، انتخابات کم رونقی خواهد بود.

وی تاکید کرد: با همه تبلیغات و مشکلات اقتصادی و فرهنگی که بر جامعه وجود دارد انفعال و بی تفاوتی نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه مشکلات بیشتری را هم بوجود می‌آورد.

رئیس خانه احزاب استان بوشهر ادامه داد: ما می‌دانیم قشر جوان و دانشجو در چه شرایطی قرار دارد، با این اوصاف با اذعان به این مشکلات انفعال، بی تفاوتی و حضور نیافتن در عرصه انتخابات به طور یقین نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه زمینه حضور افراد ضعیف در مناصب مهم را فراهم و کار را بدتر نیز می‌کند.

به گفته خلیلی هیچ وقت زمان قهر کردن وجود ندارد هرچند امروز اصطلاحی با رنگ و بوی منفی با عنوان انتخاب بین بد و بدترباب شده‌است اما همین نیز یک انتخاب است و تا زمانی که فرصت انتخاب وجود دارد باید از این فرصت استفاده کرد.

رئیس خانه احزاب استان بوشهر گفت: هرچند همه معتقد هستند شرایط انتخابات در جامعه ایده آل نیست و مکانیزم انتخابات کشور باید دقیق‌تر و موثرتر عمل کند اما درجه دموکراسی ایران در منطقه خاورمیانه درجه قابل قبولی است و با همه ایراداتی که به سیستم انتخابات وجود دارد اما بازهم معتقد هستیم درجه دموکراسی در ایران پائین نیست.

وی ادامه داد:  گزینه‌هایی که تائید می‌شوند حتی اگر از دو جناح باشند با توجه به اینکه مختصات جناحی در ایران هنوز درست تبیین و تثبیت نشده‌است عملکردها می‌‍‍تواند متفاوت و رای مردم به طور یقین موثر باشد.

خلیلی یادآور شد: حضور یک نفر در انتخابات یک روستا می‌تواند وضعیت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی آن منطقه را طی چهار سال تحت تاثیر قرار دهد پس نمی‌توان انتخابات را بی تاثیر و بدون اهمیت قلمداد کرد.

این فعال سیاسی گفت: هر انتخاباتی که برگزار می‌شود مهم و تعیین کننده و در سرنوشت ما تاثیر مستقیم دارد به همین دلیل است که مردم باید با احساس مسئولیت در عرصه و میدان انتخاب حاضر شوند.

وی تاکید کرد: مردم نباید تحت تاثیر جو و فضای پیرامونی قرار بگیرند چون صاحب اصلی این نظام و انقلاب هستند و براساس حضور آنان افراد انتخاب می‌شوند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری،  دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار