رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر؛
تابناک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کلینیک دوم دانشکده دندان‌پزشکی بوشهر در بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 
کد خبر: ۹۴۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 04 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، سعید کشمیری در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با دبیر و مشاور در امور بین‌الملل شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال‌های گذشته هدف ما این بود که سوله‌ای را با مجهز کردن امکانات لازم به کلینیک دوم دانشکده تبدیل کنیم که این امر اکنون تحقق‌یافته است.

وی بابیان اینکه بهره‌برداری از کلینیک دوم دانشکده دندان‌پزشکی بوشهر گامی در بهبود فضای فیزیکی و آموزشی دانشکده دندان‌پزشکی است افزود: کلینیک کنونی دانشکده دندان‌پزشکی توانسته است تاکنون شاهد سه دوره فارغ‌التحصیل باشد که این برای دانشگاه دستاورد مهی به‌حساب می‌آید.

وی در مورد بهداشت دهان و دندان  افزود: بهداشت دهان و دندان بحث بسیار مهم و استراتژیکی است که بحث پیشگیری و سلامت جامعه را شامل می‌شود که می‌تواند تربیت دندان‌پزشک بومی را در استان به مرحله خودکفایی برساند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد وضعیت کلی بهداشت دهان و دندان در این استان اظهار کرد: وضعیت کلی بهداشت و دهان و دندان در استان بوشهر نسبت به شاخص متوسط کشوری بسیار بهتر است.

 کشمیری در مورد اقدامات انجام‌شده در زمینه دندان‌پزشکی در استان بوشهر بیان کرد: اکنون معاینه دهان و دندان مادران باردار، کودکان، راه‌اندازی اتوبوس‌های سیار در روستاهایی که فاقد کلینیک دندان‌پزشکی هستند و همچنین برای عشایر، برای دسترسی راحت‌تر مردم برای خدمات پیشگیرانه دندان‌پزشکی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر هدف مهم ما تقویت و بهبود کلینیک دندان‌پزشکی دانشکده است، همچنین از لحاظ جذب و حفظ نیروهای موجود، ارتقای وضعیت فضای فیزیکی و آموزشی، ایجاد انگیزه در بین اعضای هیئت‌علمی و مهم‌تر از آنها تثبیت وضعیت بهبود دانشکده در رابطه با مسائلی که برای دانشکده و دانشگاه حیاتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تقویت مسائل پژوهشی هیئت‌علمی، پیوند هیئت‌علمی با سایر واحدهای دانشگاه در خصوص مسائل علمی و پژوهشی باعث تقویت واحدهای علمی دانشگاه می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار