عسلویه، مشکلاتش و مسئولینی که خود را به خواب زدند؛
تابناک- کارگران بخش پیمانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی علیرغم تبعیض‌هایی که در دریافت حقوق دارند، اما همچنان برای توسعه کشور تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳ 22 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عسلویه شهرستانی از استان بوشهر که اگر چه در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور از نظر مساحت کوچک است اما خدماتش باعث خیر و برکت برای کل کشور می‌شود اما تنها مشکلاتش برای مردم عسلویه است.

روزی بنا بود این تکه از استان بوشهر به ظرفیت عظیم توسعه ای برای استان تبدیل شود اما در حال حاضر ضررش بیش از منفعتش گریبانگیر مردم این کهن دیار است.

اگر چه نام عسلویه در کشور به ذخایر نفت، گاز، فلرهای فعال و اشتغال معروف است اما برای مردم این خطه معنای دیگری از جمله آلودگی، فقر و بیکاری دارد.

اکنون ساکنان این شهرستان میهمانی ناخوانده و استان‌های اطراف بومی این منطقه قلمداد شده و در اولویت اشتغال هستند.

این قصه‌های پر غصه تازگی ندارد و سال‌هاست مردم عسلویه را برای میزبانی شرکت‌های نفت و گاز پشیمان کرده است.

مشکلات پی‌در پی در عسلویه نشانگر بی تدبیری مسئولین است که نسبت به معظلات مردم و پرسنل فعال در شرکت‌های این شهرستان‌ بی تفاوت هستند.

تابناک قصد دارد با بیان مسائل و مشکلات مردم عسلویه و یا پرسنل فعال در شرکت های مستقر در این شهرستان وسیله‌ای برای شنیدن صدای آنها به مسئولین شود.

یکی از پرسنل پیمانی فعال در شرکت‌های مستقر در عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک از بوشهر اظهارداشت: پارس جنوبی متشکل از چند شرکت پتروشیمی، نفت و گاز، شرکت نفت و گاز پارس جنوبی و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات ما دفترچه پیمان است که طبق آن نرخ پیمان و حقوق و مزایای پرسنل شاغل در این بخش تعیین می‌شود.

وی با عنوان اینکه سالانه این دفترچه پیمان تمدید می‌شود، بیان کرد: ما جزء پیمان تعمییرات مکانیک هستیم و دفترچه پیمان ما نیز مشخص است و سالانه درصدی به آن اضافه می‌شود، اما متاسفانه کسانی که در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و تعمییرات مکانیک کار می‌کنند بسیار دریافتی پایینی دارند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل پیمانی در این حوزه با شرایط سخت و کار فنی با حقوق ۴ میلیون و ۵۰۰ در حال کار هستند و سطح بالا که مدیر یا سرپرست کارگاه است، ۷ میلیون دریافتی دارد در حالی که در مقایسه با پیمانی‌های دیگر شرکت ها قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه این دفترچه پیمان هر دو سال یک بار تمدید می‌شود، عنوان کرد: از دوسال گذشته تا کنون مبلغ پیمان چندین برابر شده اما حقوق پرسنل به نسبت این افزایش بیشتر نشده است.

وی با بیان اینکه اختلاف حقوقی ما با پتروشیمی ها بالغ بر ۱۰ میلیون است، خاطرنشان کرد: اگر یک روز در این بخش کار انجام نباشد تبعات منفی برای کشور دارد اما ظلم بسیاری به پرسنل این بخش می‌شود.

وی در خصوص وضعیت کمپ اقامتی و غذای پرسنل این بخش، گفت: غذاهای نیروهای پیمانی و رسمی باهم متفاوت بوده و از کیفیت پایینی برخوردار است و کمپ‌های اقامتی نیز نا مناسب و امکانات ضعیفی دارد.

در این حوزه شاهد این هستیم که علیرغم اجحاف و تبعیض، کارگران  همچنان برای توسعه و چرخیدن چرخ اقتصاد تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار