تابناک - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر باید تقویت شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 15 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالکریم جمیری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر و به خصوص شهرستان‌های بوشهر، گناوه دیلم در بسیاری از زمینه‌های پوشش بیمه خدمات درمانی دارای رتبه پایینی در سطح کشور بوده و این کاستی‌ها باعث سرگردانی و ایجاد معضلات عدیده ای در بخش‌های صنعتی تولیدی و تجاری شده است.

وی ادامه داد: در دیداری که اخیراً با رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور داشتم برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات این سازمان در استان بوشهر مذاکراتی صورت گرفت و سالاری رئیس این سازمان قول پیگیری مطالبات مردم استان را داد.

وی تصریح کرد: در مذاکرات قبلی که با سازمان تأمین اجتماعی داشتیم مجوز افزایش تخت بیماران بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر تا سقف ۲۵۰ تخت صادر شد و در نشست اخیر نیز برای تسریع در این امر پیگیری شد. خوشبختانه با همکاری مساعد سازمان تأمین اجتماعی تجهیز این بیمارستان در حال انجام است و طبق قول رئیس سازمان تا پایان امسال نهایی می‌شود.

کمبود امکانات درمانی در جنوب شهر بوشهر

جمیری گفت: بخش جنوبی شهر بوشهر تراکم جمعیت بالایی دارد ولی امکانات درمانی متناسب با این جمعیت پیش بینی نشده است، در نشست قبلی با رئیس سازمان تأمین اجتماعی برای راه اندازی پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی شماره دو برای بخش جنوبی شهر بوشهر مذاکراتی صورت گرفت، در این نشست موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی طرح خارج کردن کلینیک تخصصی بیمارستان تأمین اجتماعی و جابجایی آن را مصوب کرده است، ولی به اعتقاد من این موضوع مشکلی را برطرف نمی‌کند و باید یک کلینیک تخصصی به مجموعه‌های درمانی و تأمین اجتماعی در آن منطقه اضافه بشود، سالاری قول داد اقدام مناسبی در این زمینه انجام شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی بندر دیلم گفت: قبلاً برای احداث درمانگاه تأمین اجتماعی دیلم مذاکراتی با سازمان تأمین اجتماعی انجام دادیم که الحمدلله تجهیز کارگاه پیمانکار آن آغاز شده و از دکتر سالاری خواستیم برای برخورداری سریع‌تر مردم منطقه از خدمات تأمین اجتماعی در انجام پروژه تسریع شود.

لزوم حمایت بیمه‌ای از بافندگان

جمیری خاطرنشان کرد: دو هفته پیش بازدیدی از تعاونی فرش دستباف روستایی شول در بندر گناوه داشتیم، بهترین و مرغوب‌ترین گبه کشور با دستان هنرمند بانوان این روستا تولید می‌شود، ولی متأسفانه در شرایط فعلی کشور دچار خسارت‌های شده‌اند و درخواست داشتند که تحت پوشش حمایت‌های بیمه قرار بگیرند.

وی افزود: در دیدار با رئیس سازمان تأمین اجتماعی درخواست اختصاص تعداد ۱۰۰ نفر سهمیه بیمه به قالیبافان استان بوشهر و از جمله این بانوان را داشتیم که وی قول داد در این زمینه همکاری شود.

اصلاح سوابق پرداخت حق بیمه ملوانان، برخورداری کارگاه‌های تولیدی جدیدالتاسیس از کمک‌های دولتی در مباحث بیمه‌ای، افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان، تجهیز درمانگاه‌های گناوه دیلم و اختصاص پزشک متخصص به این مجموعه‌های درمانی و صدور مجوز فعالیت شیفت شبانه داروخانه و تزریقات درمانگاه شهید مطهری گناوه برخی از خواسته‌های به حق مردم استان بوشهر که در این دیدار پیگیری شد و رئیس سازمان تأمین اجتماعی در خصوص این مطالبات دستور رسیدگی و اقدام صادر کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار