تابناک ـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در اجرای سیاست‌های جهش تولید، امسال ۲۲ واحد صنعتی راکد استان بوشهر با حمایت‌های ویژه، به چرخه تولید بازگشت.
کد خبر: ۹۴۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ 14 February 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، سید حسین حسینی  با اشاره به روند توسعه صنعت در استان اظهار داشت: اکنون 593 واحد صنعتی به استثنای صنایع نفت و گاز در استان بوشهر فعال است که در این واحدها 848 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی، از اشتغال‌زایی 33 هزار نفر در  واحدهای صنعتی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ارزش تولیدات واحدهای صنعتی استان بوشهر 6.7 تولیدات کشور و نشان از بالندگی صنایع این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از رشد تولیدات صنایع سیمانی در کشور خبر داد و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، در کشور 7 میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شد که اکنون این رقم به 88 میلیون تن رسیده که 4 میلیون تن آن در استان بوشهر تولید می‌شود.

حسینی، با بیان اینکه صنایع پتروشیمی در استان بوشهر توسعه یافته است گفت: صنایع پتروشیمی در استان بوشهر قبل از انقلاب اسلامی تنها در خارگ یک واحد فعال بود که اکنون 30 واحد صنایع پتروشیمی در استان بوشهر فعال است.

وی، با اشاره به اجرای طرح‌های صنایع پتروشیمی در نقاط مختلف استان بوشهر خاطر نشان کرد: 29 طرح صنعتی در استان در حال ساخت است که بین سال‌های 1400 تا 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین واحد تولید متانول جهان در استان بوشهر بیان کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید 10 میلیون تن متانول دارد که همه محصولات آن صادراتی و این در حالی است که 8 طرح تولید متانول دیگر در کشور در حال ساخت است که ظرفیت تولید این محصول مهم و صادراتی به 23 میلیون تن افزایش می‌یابد.

حسینی، از تکمیل زنجیره تولید متانول و صنایع پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای تبدیل مواد خام محصول متانول، صنایع پایین دستی در عسلویه و دیر در حال ساخت است که نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.

وی، یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه صنایع را شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: اکنون 20 شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر فعال است و بیست‌ویکمین شهرک صنعتی به صورت خصوصی و غیردولتی در قالب شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به رونق اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی استان افزود: با وجود تحریم‌ها و فشارهای حداکثری از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ولی شاهد رونق شهرک‌های صنعتی و توسعه سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها هستیم.

حسینی با بیان اینکه در 10 ماه امسال 189 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی در استان بوشهر صادر شد تصریح کرد: صدور این میزان جواز تاسیس نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد دارد.

وی، پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری در صدور جوازهای تاسیس واحدهای صنعتی استان بوشهر را 46 هزار میلیارد ریال دانست و خاطر نشان کرد: در این مدت 141 فقره قرارداد برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی منعقد شد و 63 هکتار زمین برای ایجاد واحدهای صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه زمین‌های واگذار شده برای ایجاد واحدهای صنعتی در استان نسبت به سال قبل رشد 193 درصدی دارد افزود: در 10 ماه امسال پروانه بهره‌برداری برای 53 واحد صنعتی و تولیدی در استان بوشهر صادر شد.

حسینی میزان سرمایه‌گذاری در 53 واحد صنعتی یاد شده را 21 هزار و 366 میلیارد ریال دانست و گفت: در این واحدها که به بهره‌برداری رسیده است اشتغال یک‌هزار و 400 نفر فراهم شد.

وی، تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا از ظرفیت ماده 61 قانون تسهیل و رفع موانع تولید استفاده و در کارگروه تخصصی این واحدها فعال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه طریق ظرفیت یاد شده واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند افزود: از طریق ظرفیت قانون تسهیل و رفع موانع تولید و در اجرای سیاست‌های جهش تولید، امسال 22 واحد صنعتی راکد استان بوشهر با حمایت‌های ویژه، به چرخه تولید بازگشت.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 12 واحد معدنی راکد استان بوشهر با بهره‌برداری از ظرفیت یاد شده وارد مدار تولید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار