تیمی از محققان دانمارکی ادعا می‌کنند که نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی که آن‌ها تولید کرده اند می‌تواند با ۹۰ درصد دقت پیش بینی کند که آیا یک فرد آلوده به کرونا از دنیا خواهد رفت یا خیر.
کد خبر: ۹۳۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 10 February 2021

به گزارش تابناک، محققان دانشگاه کپنهاگ با بررسی سلامت حدود ۳۴۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، و بررسی اطلاعات بهداشتی افراد در این برنامه موفق به بررسی بیماری‌های زمینه‌ای و احتمال مرگ افراد شدند.

آن‌ها برنامه رایانه‌ای را «برای بررسی الگو‌های بیماری‌های قبلی بیماران» آموزش دادند و دریافتند که شاخص توده بدن، یا BMI، سن، فشار خون بالا و مرد بودن بالاترین عوامل خطر هستند. بر اساس این مطالعه، پس از بستری شدن افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان، این سیستم هوشمند حتی می‌تواند با دقت ۸۰ درصد پیش بینی کند که آیا بیمار به دستگاه تنفسی احتیاج دارد یا خیر.

پروفسور ماد نیلسن از گروه علوم رایانه‌ای دانشگاه کپنهاگ گفت: «ما برای کمک به بیمارستان‌ها کار خود را روی مدل‌ها آغاز کردیم، زیرا در موج اول کرونا این ترس وجود داشت که دستگاه تنفسی کافی برای نجات بیماران بخش مراقبت‌های ویژه وجود ندارند.»

وی افزود: «یافته‌های جدید ما همچنین می‌تواند برای شناسایی دقیق نیاز به واکسن مورد استفاده قرار گیرد. نتایج ما نشان می‌دهد که سن و BMI تعیین کننده‌ترین پارامتر‌ها برای تأثیر شدید یک فرد توسط کرونا هستند. اما اگر مرد باشید و فشار خون بالا یا بیماری عصبی نیز داشته باشید، احتمال مرگ یا نیاز به دستگاه تنفسی نیز افزایش می‌یابد.»

به ترتیب اولویت، شرایطی که بیشترین تأثیر را در اینکه آیا بیمار پس از ابتلا به کرونا به دستگاه تنفسی نیاز پیدا می‌کند یا خیر عبارتند از BMI، سن، فشار خون بالا، مرد بودن، بیماری‌های عصبی، بیماری انسدادی مزمن ریوی، آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی.

انتهای پیام/

منبع: انتخاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار