سخنگوی ستادکرونا؛
تابناک- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هرکسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 07 February 2021

علی رضا رییسی روز یکشنبه درباره برخی موارد مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اجباری بودن واکسیناسیون یا اخذ تعهد برای تزریق واکسن کرونا افزود: واکسیناسیون کووید ۱۹ کاملا رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد. گروه هدف برای انجام واکسیناسیون در شبکه بهداشت مشخص بوده و بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند برای کرونا واکسینه می‌شوند.

واردات واکسن کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: پنجشنبه هفته گذشته اولین محموله واکسن کرونا از روسیه وارد کشورمان شد و برنامه ریزی شده که بر اساس اولویت ها، واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولان و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند واکسینه خواهند شد.

اولین گروهی که واکسینه می‌شوند

رییسی اظهار کرد: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی سی یوهایی هستند که مستقیم با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سروکار دارند و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان می‌رویم.

واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می شوند.

میزان واردات واکسن کرونا

وی درباره میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار