مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
تابناک- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: شهرستان دیر ظرفیت بالایی در حوزه دریایی دارد و در این راستا، ۲۰۰ حرفه مهارتی صنایع دریایی و شیلاتی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 23 January 2021

راه اندازی ۲۰۰ حرفه مهارتی صنایع دریایی و شیلاتی در دیر

به گزارش تابناک، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: شهرستان دیر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف است که باید به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر امسال ساختمان اداری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی شهرستان دیر کلنگ‌زنی می‌شود که دارای ۱۵ کارگاه خواهد بود و همه حرفه‌های مربوط به شیلات و صنایع دریایی را پوشش می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نقش مهم آموزش در توسعه، تاکید کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی بنا به نیاز صنایع موجود در شهرستان دیر با همکاری دستگاه‌های ذی ربط ضرورت دارد.

وی با تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته برای توسعه و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: شهرستان دیر قطب حوزه صیادی در استان بوشهر است و آموزش‌ها در این زمینه افزایش می‌یابد.

دراهکی ادامه داد: در همین راستا اولین مرکز خاص آموزش‌های صنایع دریایی در این شهرستان راه‌اندازی شده که روند اجرای فیزیکی این پروژه بیش از ۶۰ درصد است و در سال آینده افتتاح خواهد شد.

تأمین اعتبار مرکز آموزشی

فرماندار شهرستان دیر نیز در این نشست با توسعه آموزش‌های مهارتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار در این شهرستان ضروری است.

کریم علی حسنی با بیان اینکه تمام اعتبارات لازم برای اتمام مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سال آینده تأمین خواهد شد، افزود: یکی از دلایل بیکاری جوانان و نوجوانان فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است که انتظار می‌رود با راه اندازی و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی بتوان نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کنیم.

وی به پتانسیل‌های شهرستان دیر در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: متناسب با ظرفیت‌های شهرستان آموزش‌های فنی حرفه‌ای توسعه یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار