امام جمعه بوشهرخبر داد :
تابناک ـ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گروه‌های جهادی همواره باید در حالت آماده‌باش خدمت به محرومان باشند گفت: در سیل اخیر دشتستان، دیلم و گناوه و مقابله با بیماری کرونا، گروه‌هتای جهادی تلاش‌های وافری کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵ 21 January 2021
امام جمعه بوشهر: گروه‌های جهادی همواره باید در حالت آماده باش خدمت به محرومان باشند

 

به گزارش تابناک، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر دیروز در نشست با کارگروه‌های قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر با بیان اینکه خدمت به محرومان و مستضعفان یکی از سیاست‌های اساسی و راهبردی نظام جمهوری اسلامی است اظهار داشت: این مهم به ویژه در مواقعی که آسیب‌ها و حوادث ناگوار طبیعی مثل سیل و زلزله رخ می‌دهد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از گروه‌های جهادی در سطح ملی به عنوان نماد خدمت‌رسانی انقلابی به مردم نیازمند به ویژه در مواقع بحرانی نام برد و افزود: گروه‌های جهادی خدمات بسیار شایانی در رسیدگی به حادثه‌دیدگان و آسیب‌دیدگان ارائه کرده‌اند که مایه رضایتمندی مردم شده است.

وی گروه‌های جهادی را تجلی‌گاه هماهنگی علم و عمل حوزه و دانشگاه عنوان کرد و با بیان اینکه در استان بوشهر یک‌هزار 100 گروه جهادی فعال است تصریح کرد: گروه‌های جهادی استان بوشهر در بحران‌ها به ویژه در سیل اخیر در منطقه دشتستان، دیلم و گناوه و مقابله با بیماری کرونا، تلاش‌های وافری کردند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گروه‌های جهادی از شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی تشکیل شده و دارای تجارب بسیار خوبی هستند افزود: ایجاد بانک اطلاعات در عرصه‌های آسیب و تهدید آمایشی زیست محیطی برای پیشگیری از حوادث یکی از مهم‌ترین اقدامات راهبردی است.

صفایی بوشهری مهم‌ترین  اولویت در حوادث غیرمترقبه را پیشگیری دانست و بیان کرد: در این زمینه  نخستین کاری که لازم است گروه‌های جهادی انجام دهند، آسیب‌های طبیعی را شناسایی و نقشه آمایشی پیشگیری از حوادث طبیعی و تقلیل آسیب‌ها را طراحی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌ریزی و مدیریت پیشگیری باید در اولویت مدیریتی ستاد بحران قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: در حادثه سیل اخیر استان بوشهر 282 میلیارد تومان خسارت وارد شده که تاکنون نزدیک به 250 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده ‌که اگر یک پنجم از این خسارت برای پیشگیری هزینه می‌شد این همه خسارت وارد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی همواره باید در حالت آماده باش خدمت به محرومان باشند  تاکید کرد: ایجاد بانک اطلاعات جامع آماری در عرصه خدمت‌رسانی یک ضرورت بنیادین است  و تمامی موارد نیاز در سطح استان شناسایی و ثبت و ضبط شود.

امام جمعه بوشهر از آغاز رزمایش توزیع اقلام معیشتی سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم خبر داد و اظهار داشت: از فردا پنجشنبه 2 بهمن ماه، کالاهایی که به ویژه از ناحیه بنیاد مستضعفان تأمین شده، اعطای آنها به مردم آن مناطق آغاز می‌شود. این کار بزرگی بود که در استان صورت گرفت که لازم است به نحو شایسته و بسیار با احترام نسبت به مردم انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار