معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خبرداد:
تابناک-نخستین شناسنامه فرزند ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان بوشهر صادر شد گروه استان‌‌ها- در راستای اجرای قانون‌ تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان اتباع خارجی نخستین شناسنامه فرزندان بانوان ایرانی در استان بوشهر صادر و به آنان تحویل شد.
کد خبر: ۹۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 19 January 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح امروز در آیین رونمایی از تحویل شناسنامه‌های فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اهل بیت(ع) را عزت و افتخار مسلمانان دانست و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) عزت و افتخار خود را از ام‌ابیها حضرت زهرا(س) می‌دانند چراکه حضرت علی(ع) که دارای اوج کمال انسانی و الهی است تمام کمالات خود را از حضرت زهرای اطهر(س) می‌داند.

محمد تقی ایرانی، جایگاه سازمان ثبت احوال را در تاریخ ایران مهم دانست و بیان کرد: سازمان ثبت احوال نقش مهمی در احراز هویت مردم دارد و اداره کل ثبت احوال استان بوشهر در عرصه طرح‌های صدور شناسنامه و کارت ملی پیشتاز است.

وی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته خدمات ویژه‌ای به اتباع خارجی در ایران ارائه کرده است گفت: ایران اسلامی در 40 سال گذشته میزبان خوبی برای اتباع خارجی در قالب مسافر، کارگر، کارشناس، پناهنده و گردشگر بوده و خدمات مورد نیاز به آنان ارائه کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، صدور شناسنامه را نشان از هویت یک ملت دانست و افزود: با تصویب قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مشکل تابعیت این فرزندان برطرف شد و افتخاری برای این افراد است که به تابعیت ایران درآمدند.

ایرانی با بیان اینکه داشتن هویت ایران اسلامی، افراد از همه شرایط و حقوق شهروندی برخوردار می‌شوند گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است و با شناسنامه‌دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی آنان دارای هویت ایرانی می‌شوند.

 

وی، قانون‌‌مداری، دفاع از امنیت، پایبندی به ارزش‌ها و اصول را از مسئولیت‌های افراد تابع جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی یک رویداد مهم است که امروز نخستین شناسنامه این فرزندان صادر و به آنان تحویل شد.

در این آیین مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر هم با اشاره به قانون صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی تصریح کرد: در اجرای این قانون استان بوشهر پیشتاز و تاکنون 170 پرونده برای صدور شناسنامه این افراد تشکیل شده است.

اسکندر پاسالار با قدردانی از همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی افزود: صدور این شناسنامه‌ها در استان به حالت عادی برگشته و در کوتاه‌ترین زمان صادر و تحویل می‌شود.

وی، گریزی هم به صدور کارت ملی هوشمند در استان بوشهر زد و خاطر نشان کرد: در استان بوشهر 775 هزار 129 نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون 98.98 صدم درصد محقق شده است.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر هم گفت: تاکنون 274 نفر برای صدور شناسنامه فرزندان زنان ایرانی در تاهل با مردان خارجی درخواست خود را ثبت کرده‌اند که پرونده 110 نفرشان برای صدور شناسانه به ثبت احوال ارسال شده است.

راضیه علی‌پور با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان شناسنامه این افراد صادر خواهد شد تصریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته با استعلام‌هایی که انجام می‌شود صدور شناسنامه برای فرزندان زنان ایرانی با مردان خارجی 3 ماه زمان می‌برد.

در این آیین شناسنامه‌های صادر شده فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به آنان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار