رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
تابناک-رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اعتبار پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر در بودجه ۱۴۰۰ ضروری است و تلاش می‌شود برای حل مشکلات این پروژه‌ها اعتبار لازم در سال آینده تامین و تصویب شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 16 January 2021

به گزارش تابناک، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز شنبه به نقل از فریدون عباسی در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس با امام جمعه بوشهر افزود: کمیته‌های تخصصی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شامل نفت، گاز و پتروشیمی، هسته‌ای، برق، آب و دیگر انرژی‌ها تشکیل شده و به عنوان اتاق فکر نمایندگان است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون انرژی مجلس مرزبندی بین دولت و مجلس وجود ندارد گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نقطه نظرات مسئولان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی که به نفع کشور رقم بخورد مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از پایانه صادراتی خارگ، میدان نفتی فروزان ونیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: در سفر بعدی اعضای کمیسیون انرژی مجلس از ظرفیت‌های منطقه پارس جنوبی بازدید می‌شود.

عباسی، بررسی و آشنایی با مشکلات صنایع، ارتباط با مردم پیرامون ظرفیت‌های مرتبط با کمیسیون انرژی مجلس را از هدف‌های این سفرها عنوان کرد و گفت: وزیر نفت از برنامه‌های کمیسیون انرژی مجلس راضی است و تلاش می‌شود تا پایان عمر دولت با تعامل و همکاری، مشکلات اقتصادی جامعه بررسی و راهکارهای لازم برای برطرف کردن آنها ارائه شود.

وی افزود: تدوین برنامه هفتم توسعه با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته که سیاست‌گذاری‌های این برنامه اولویت کمیسیون‌های مجلس است.

عباسی با اشاره به تعامل و هماهنگی دولت و مجلس گفت: در قانون‌گذاری و تصویب قوانین، مجلس شورای اسلامی با دولت و قوه مجریه هماهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: مدیریت ذخائر انرژی نشان از توانمندی و قدرت است که کمیسیون  انرژی مجلس در این عرصه نقش فوق‌العاده و تاثیرگذاری دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: انرژی یکی از مولفه‌های قدرت در جهان است و هر کشوری بتواند در عرصه تولید انرژی، مدیریت و باز تولید دیپلماسی قوی داشته باشد، در معادلات بین‌المللی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی دارای عظیم‌ترین ظرفیت انرژی در حوزه‌های گوناگون است و دشمن نیز برای تضعیف و مهار این قدرت، اقدام به طراحی و عملیاتی کردن انواع توطئه‌ها و ترفندها می‌کند.

امام جمعه بوشهرگفت: باید ظرفیت تولید انرژی در قالب نقشه آمایشی برای برنامه ۵۰ ساله تدوین و شناسایی شود و در این ارتباط تهیه بانک اطلاعاتی ضروری است.

صفایی بوشهری ادامه داد: تدوین سند چشم‌انداز پیشرفت و توسعه در هندسه نظم نوین جهانی یک ضرورت است و با توجه به توطئه دشمنان در عرصه تولید انرژی باید پیشگیری و خنثی سازی آن در دستور کار قرار بگیرد.

وی، احیا انرژی اکو را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اگر انرژی اکو احیا شود تاثیر به‌سزایی در حل مشکلات این عرصه دارد.

صفایی بوشهری ادامه داد: ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های تولید انرژی در بخش‌های انرژی هسته‌ای، فرا هسته‌ای، خورشیدی، آبزیان و جلبک باید از ظرفیت صنایع تبدیلی و پائین دستی برای تولید ثروت در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی متناسب با بازار بین‌المللی براساس افق ۲۰ سال ایجاد شود.

وی افزود: پارس جنوبی در عسلویه، پایانه صادراتی نفت در خارگ، فلات قاره، نیروگاه اتمی، پالایشگاه‌های گاز و صنایع پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که توسعه صنایع پایین دستی و تبدیلی آنها باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته صفایی بوشهری توسعه برنامه‌های تولیدی و اقتصاد خانوادگی براساس ظرفیت‌های مناطق باید در دستور کار باشد و توسعه یابد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: علاوه بر راکتور هسته‌ای فعال کنونی، ۲ راکتور هسته‌ای دیگر در بوشهر در دست ساخت است که بر اساس برنامه ۸ و ۱۰ ساله باید ساخته شوند و به این وسیله تولید برق از نیروگاه اتمی افزایش می‌یابد.

صفایی بوشهری افزود: تولید آب شیرین از راکتورهای اتمی در حال ساخت برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر باید مورد توجه قرار گیرد چون این ۲ واحد نیروگاهی می‌توانند روزانه ۴۲۰ هزار مترمکعب آب شیرین برای آشامیدنی مورد نیاز استان را تولید کنند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: باید قبل از اجرای صنایع پیوست‌های فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و بهداشتی تدوین و بر اجرای آن نظارت شود تا برای مردم مناطق پیرامونی مشکل ایجاد نشود.
وی افزود: ایجاد دانشکده، مراکز دانشگاهی و انجمن‌های علمی مرتبط با صنایع بویژه در عرصه انرژی هسته‌ای، نفت، گاز و پتروشیمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ۲ روزه سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به استان بوشهر طرح‌ها و ظرفیت‌های حوزه انرژی نفت در خارگ، هسته‌ای بوشهر و میدان نقتی فروزان مورد بازدید آنها قرار گرفت.

عبدالکریم جمیری آشنایی با ظرفیت‌ها، طرح‌ها و مشکلات مناطق و بررسی مطالبات مردم را از جمله هدف‌های سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به استان بوشهر عنوان کرد.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند انقلابی‌ترین مجلس است  و در این ارتباط نمایندگان در حل مشکلات جامعه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

جمیری افزود: استان بوشهر با این همه قابلیت اقتصادی و صنعتی که نقشی مهم در اقتصاد ملی دارد اما دارای محرومیت‌های فراوانی است که در سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، حل مشکلات اشتغال جوانان را یکی از مطالبه‌های مهم مردم استان بوشهر عنوان کرد.

وی ادامه داد: بهره‌مند شدن مردم استان بوشهر از مواهب ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی از تاکیدات اعضای کمیسیون انرژی مجلس است که این مهم مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

تامین اعتبار نیروگاه اتمی بوشهر در بودجه ۱۴۰۰ ضروری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار