انتقاد مدیرکل راه و شهرسازی در نشست شورای شهر؛
تابناک- نبود پارکینگ، معضل آشکاری در مرکز استان بوشهر به شمار می رود و ترافیک برخی خیابان ها خصوصا هسته مرکزی شهر، طی سال های اخیر به دغدغه بزرگی برای شهروندان مبدل شده است.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 10 January 2021

به گزار ش تابناک به نقل از خلیج فارس؛ در این سالها شهرداری بوشهر بابت عوارض حذف یا کسری پارکینگ مبالغ هنگفتی از سازندگان ساختمان دریافت کرده، اما از احداث پارکینگ خبری نیست و روز به روز بر دامنه ترافیک و پیچیدگی تردد در برخی خیابان ها اضافه کرده است.

کار به جایی رسیده که در ساعت های شلوغ روز حتی در خیابان های فرعی بوشهر هم به زحمت جای پارک پیدا می شود که این وضعیت شهروندان را عصبانی و گره های ترافیکی را جدی تر کرده است.

جریمه های میلیاردی حذف پارکینگ بوشهر چه شد؟

در نشست اخیر شورای شهر و شهردار بوشهر با مدیرکل راه و شهرسازی استان هم یکی از مباحث مطرح شده درباره کمبود پارکینگ در مرکز استان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی با گلایه از اینکه شهرداران باید دلسوزتر از سایر مدیران نسبت به شهر باشند، گفت: در مواردی بوده که ما با احداث ساختمان بلندمرتبه ای بدون تامین سرانه و سهم شهرداری مخالفت کردیم، ولی بعد متوجه شدیم شهرداری به اندازه ما درخصوص گرفتن سهم شهر حساسیت ندارد و تمام بار این مقاومت به زمین ما افتاده است.

فرزاد رستمی ادامه داد: در 5 سال و اندی که مدیرکل راه و شهرسازی هستم، در کمیسیون ماده 5 به اندازه 40 میلیاردتومان مجوب حذف یا کسری پارکینگ برای ساخت و سازهای شهر بوشهر صادر شده، اما شهرداری حتی یک متر پارکینگ آبرومندانه نساخته و حتی با این پول زمین نخریده که امیدوار باشیم اراده ای برای احداث پارکینگ وجود دارد.

رستمی با بیان اینکه هزینه حذف پارکینگ تجاری ها عددی نیست، تصریح کرد: اگر بابت عوارض پارکینگ متری 4 میلیون تومان جریمه پرداخت می شود، در مقابل هر متر 20 میلیون تومان می فروشند و امروز هم با تصمیمات ما وضعیت ترافیک در بوشهر پیچیده تر از گذشته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه نباید برای 2 هزار نفر که ساخت و ساز می کنند، 180 هزار شهروند را با تصمیمات و مجوزهای مان ناراضی کنیم، افزود: شهرداری پروانه پایان کار به مجتمع های تجاری مختلفی می دهد که پارکینگ آن تامین نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه اولویت ایجاد پارکینگ در شهر بوشهر برای سه نقطه مرکز شهر، خیابان سنگی و خیابان باغ زهرا است، ادامه داد: درحال رایزنی با نیروگاه اتمی هستیم که در زمین آنها در خیابان ستگی (یگان ویژه سابق) فضای پارکینگ دیده شود. هرچند بازهم اصرار داریم شهرداران باید دل شان بیشتر به حال شهر بسوزد و پولی که بابت حذف پارکینگ دریافت می کنند، در همین مسیر هزینه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار