در شهرستان گناوه؛
تابناک-آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون» در نزدیکی روستای چم شهاب و محمدصالحی بخش مرکزی شهرستان گناوه موجب آلوده شدن این منطقه شده است.
کد خبر: ۹۳۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 07 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک ،کامبیز عبدالهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تأیید جاری شدن مواد نفتی در دره فصلی بهون، اظهار کرد: به محض اطلاع از جاری شدن لکه‌های نفتی در یکی از دره‌های فصلی، در محل حاضر و وضعیت به وجود آمده با حضور معاون عمرانی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط بررسی و برای ممانعت از ورود به دریا اقدام به بوم‌گذاری شد.

کامبیز عبدالهی افزود: آلودگی نفتی ایجاد شده به اطلاع مسئولان تأسیسات شرکت‌های نفتی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر رسانده شد و در محل حضور یافتند.

وی گفت: قرار است امروز (پنج شنبه) با استفاده از بالگرد شرکت‌های نفتی اقدام به شناسایی منشأ آلودگی شود.

آلودگی‌ها و لکه‌های نفتی همواره یکی از مشکلات شهرستان گناوه بوده است که به دلیل عبور لوله‌های انتقال نفت، نزدیکی به سکوهای نفتی فلات قاره خارگ و بهرگان یا از منابع دیگر در مواردی باعث آلودگی ساحل و خشکی می‌شوند.

جاری شدن لکه‌های نفتی چندسال اخیر در دره‌ها و ساحل شهرستان گناوه باعث آسیب به محیط زیست بوده و پوشش‌های گیاهی می‌شود و جانوران خشکی و دریایی را در معرض آسیب‌هایی قرار می‌دهد.

استقرار دفتر نمایندگی شرکت نفت در این شهرستان به منظور اقدام سریع و مؤثر در چنین بحران‌هایی که معمولاً در سال چندین بار رخ می‌دهد یکی از مهمترین ضروریات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار