تابناک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح حفاظت از کوهستان و مراتع در مقابل آتش‌سوزی برای اجرا در سال ۱۴۰۰ در این استان تدوین شده‌است.
کد خبر: ۹۳۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 06 January 2021

به گزارش تابناک،فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در نشست با فعالان محیط زیست در روستای طلحه افزود: در این طرح مدیریتی مشارکت مردمی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این طرح دیده شده و برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل قرق اختصاصی مراتع سوخته شده برای احیا پوشش گیاهی، تامین نهال و بذر، آموزش‌های لازم برای نیروهای مردمی، تامین تجهیزات و کمک‌های اولیه، صدور کارت‌های شناسایی و ایجاد بیمه های حوادث برای نیروهای مردمی است.

قلی نژاد اظهار داشت: در سال‌های اخیر حضور دغدغه‌مند و با آگاه مردم در حفاظت از محیط زیست مایه امیدواری و مباهات است و به طور خاص در استان بوشهر و جای جای این استان می‌توان نشانه‌های تفکر محیط زیستی را مشاهده کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور نیازمند توسعه پایدار است همواره باید توجه داشت که لازمه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و سلامت مردم است.

قلی نژاد اظهار داشت: لزوم مطالعات ارزیابی محیط زیستی و آمایش سرزمینی و دیگر مطالعات در اجرای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به آن توجه همه جانبه‌ای داشت.

"طلحه" دشتستان شایسته عنوان روستای دوست‌دار محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فعالان محیط زیست در مراتع سوخته روستای طلحه شهرستان دشتستان ۶ هزار دانه بذر بادام کوهی کاشتند که این اقدام آنها و تلاش‌های خودجوش مردم این روستا در اطفای حریق فصل تابستان سال جاری و کاری ارزشمند و مهم برای حفاظت از محیط زیست است.

وی بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای که در واقعه آتش سوزی مراتع و کوهستان طلحه در سال جاری از طرف مردم منطقه شد نشان داد که آنان نسبت به حفظ محیط زیست و تنوع زیستی آن پای کار هستند.

قلی نژاد عنوان کرد: در زمان حاضر نیز مردم این روستا به طور خودجوش برای تداوم حفظ پوشش گیاهی و مراتع به کاشت بذر پرداختند، نشان از وجود دوستداران بی شمار محیط زیست در روستای طلحه است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست با قدردانی از دهیار و اعضای شورای روستا و فعالان زیست محیطی این روستا گفت: از طرف سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعمل روستای سبز یا روستای دوست‌دار محیط زیست تدوین شده‌است که می‌توان مبتنی بر آن طلحه را به عنوان روستای دوستدار محیط زیست معرفی کرد.

در حاشیه این نشست به طور نمادین نهال کاری توسط مدیران و شماری از فعالان محیط زیست صورت گرفت.

همچنین از درختان انارشیطان ورودی روستاِی طلحه بازدید و برای معرفی این گونه با ارزش به عنوان اثر طبیعی ملی پیشنهادهایی ارائه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار