معاون استاندار بوشهر بر کیفیت آموزش‌ها و نظارت بر روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 05 January 2021

به گزارش تابناک ، سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در آیین افتتاح دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: پیوند طرح توسعه مشاغل خانگی با جهاددانشگاهی اتفاق مبارکی است زیرا جهاد دانشگاهی یک مجموعه توانمند علمی است و در هر کاری که وارد شده همراه با موفقیت بوده است.

طرح توسعه مشاغل خانگی با دقت و نظارت اجرا شود

 او افزود: امروز دغدغه همگان، شغل است و به همین علت بر روی آن حساسیت و تاکید زیادی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: کیفیت آموزش‌ها، نظارت بر روند اجرا و جریان کار باید با دقت و حساسیت پیگیری شود. پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای برای بررسی و رصد مراحل اجرای طرح و همچنین احصاء نیاز‌ها و کمبود‌های آن از حیث قانونی، اجرایی و ارزیابی مراحل طرح تشکیل شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر هم گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در شرایطی اجرا می‌شود که بسیار کاربردی است زیرا در شرایط کرونا و پساکرونا ناچاریم به سمت مشاغل خانگی پیش برویم.

مصدق کشاورزی افزود: به دلیل اهمیت ایجاد شغل و توانمندسازی، اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و در قالب طرح مشاغل خانگی پرداخت می‎شود.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر نیز بیان کرد: آموزش‌ها و ایجاداشتغال بازار محوربوده و به دنبال ایجاد بازار پایدار هستیم، به گونه‌ای که این فرایند معکوس شده و از بازار به سمت آموزش پیش می‌رویم.

علی احمدی‌زاده ادامه داد: هزار و ۷۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده و پس از تکمیل مدارک و دسته بندی نیازسنجی شده‌اند.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر افزود: این طرح در ۳۱ استان و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شده است که امسال ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر را پوشش خواهد داد و سهمیه استان بوشهر نیز هزار و ۵۰۰ نفر است که ما توانسته‌ایم بیش از ظرفیت نام نویسی کنیم.

او گفت: مشکل مشاغل خانگی نبود شناخت و اتصال به بازار برای فروش محصولات است که ما مشکل اتصال به بازار و ایجاد درآمد پایدار را تا حدود زیادی حل کرده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: شبکه سازی در کشور صورت گرفته و با طراحی درگاه و اخذ سفارش، محصولات به بازار عرضه می‌شود. سهمی از فروش در بازار تعیین شده و برندسازی نیز صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار