محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر:
تابناک- امام جمعه شماری از شهرهای استان بوشهر با گرامیداست یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی ، ولایتمداری ، پرهیز از حزب و جناح گرایی، اعتقاد عملی به اهل بیت، افتخار آفرینی محققان ایرانی در تولید واکسن کرونا، رسیدگی به اقشار کم بضاعت و تلاش برای توسعه استان را ضروری دانستند.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 01 January 2021

کنگان

 امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: اطاعت از ولی فقیه زمان مهمترین پیام سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش افزود: شهید قاسم سلیمانی در زمان امام راحل و در زمان رهبری امام خامنه ای این جمله معروف را سه بار با لفظ جلاله تکرار می‌کند  "والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد" و او در حقیقت  به این اصل مهم و اساسی در عمل نیز پایبند بود.

وی تاکید کرد: نمی شود دم از شهید سلیمانی زد اما نسبت به جمهوری اسلامی و انقلاب بی تفاوت بود.

محمودی گفت:  اخلاص، خداباوری، خدامحوری، عشق به دین، معنویت، اعتقاد به اهل بیت (ع) بویژه حضرت زهرا (س) ، مردمداری ، شجاعت و ایثار، دشمن ستیزی و احترام به پدر و مادر  از ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی بود.

وی گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا از افتخارهای دانشمندان ایرانی است و جوانان این آب و خاک نشان دادند ایران اسلامی از معدود قدرت‌های جهانی است که می‌تواند در عرصه علم و فن آوری بدرخشد.

محمودی با گرامیداشت روز جهاد کشاورزی و نکوداشت شهدای سنگرسازان بی سنگر به موضوع نگرانی برخی شهروندان کنگان و بنک در خصوص تخریب برخی خانه باغ ها ااشاره کرد و گفت: بعضی مدعی اند امکان کشاورزی در برخی زمین‌ها به دلیل شوره زار بودن وجود ندارد و با هزینه و مشکلات زیادی زمینه تولید را فراهم کرده‌اند که ضمن توصیه به اجرای قانون تقاضا می‌شود مسئولان حرف مردم را بشنوند  و در چارچوب مقررات با آنها همکاری کنند زیرا حساب مردم از عدهای زمین خوار جداست.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به کنگان و بازدید از برخی پروژه ها از جمله اسکله کنگان اظهار امیدواری کرد: سرعت بخشی در اجرای پروژه اسکله کنگان  گره گشای بخشی از مشکلات بندر نشینان باشد.

محمودی همچنین با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به شهرهای جنوبی استان بوشهر گفت: انتظار این است در حوزه تامین مسکن مددجویی شهرستان کنگان بدلیل میزبانی از صنعت و تعداد زیاد مددجویان بصورت ویژه دیده شود.

اهرم

امام جمعه موقت اهرم گفت: سردار شهید سلیمانی نمونه و مصداق بارزی است که در مکتب قرآن و اهل بیت کسب معرفت کرده بود.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: سردار شهیدسلیمانی با بصیرت بود و رضایت خداوند را مقدم بر رضایت دیگران و مسیر خدمت جهادی و اخلاق را راهگشای مشکلات در همه امور، گفتار و کردار خود می‌دانست.

وی یادآورشد: سردار شهید سلیمانی علمدار مکتب تولید در دفاع از ولایت و کسب رضایت  مولا و امام خود جهاد گونه  شبانه روز را نمی شناخت. 

پهلوزاده افزود :سردار شهید سلیمانی باطل کننده نقشه‌های صهیونیست بین الملل بود.

وی بیان کرد: با حرکت انقلاب اسلامی نفس‌های استکبار یکی پس از دیگری کم شد .

امام جمعه موقت اهرم یاد آورشد: شهید سلیمانی و شهید حججی ها روش‌های انقلاب اسلامی بودند که تک تک آنها  مکتب ساز شدند .

دیر

 امام جمعه بندر دیر گفت: انسجام وحدت ملی، تقویت وحدت کشورهای اسلامی، طرح خروج آمریکا از منطقه و ثابت کردن زنده بودن انقلاب از دستاوردهای شهادت سردار سلیمانی بعنوان قهرمان مقاومت بود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در جمع نمازگزاران شهر دیر با اشاره به سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: سردار شهید سلیمانی  برای نجات اسلام وارد مصاف با دشمنان شد و در این راه جانش را نثار باورهای دینی خود کرد.

وی یادآورشد: شهید سلیمانی قهرمان بین المللی مقاومت بود و همه گروههای مقاومت خواهان انتقام خون این شهید هستند.

امام جمعه دیر اظهارداشت: همه باید از این سردار رشید اسلام الگو ولایت مداری یاد بگیرند.

وی گفت: آغاز تست واکسن ایرانی کرونا حاصل موفقیت متخصصان داخلی  جهانیان را متحیر کرد و این کار ثمره باور سخن امام که ما می توانیم را ثابت می کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی افزود: عملیاتی شدن این سند تحول، قوه قضاییه به تراز اسلام و انقلاب است که مردم طعم عدالت اسلامی را بچشند.

وی اضافه کرد: مسئله اصلی در سند تحول قضایی باید در نیروی انسانی باشد تا زمانی که افراد فاسد در بدنه دستگاه قضایی هستند انتظار تحول نداشته باشیم.

امام جمعه دیر با اشاره به ۱۷ دی ماه کشف حجاب رضا خان گفت: رضا خان بالاتر از کشف حجاب، منع حجاب و کشیدن روسری از سر زنان با حجاب را صورت داد و اکنون خانواده ها و همسران باید با فرهنگ سازی نسبت به نگه داری حجاب زنان اهمیت بدهند

برازجان 

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت:ویژگی های بارز شهید قاسم سلیمانی پرهیز از حزب و جناح گرایی، اهل تظاهر و ریا نبودن، تربیت یافته حقیقی در مکتب اسلام و حضرت امام (ره) بود.

حجت السلام حسن مصلح  با تسلیت فرارسیدن سالگرد سردار شهید حاج قاسمی سلیمانی افزود: ما باید به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نه به چشم یک فرد بلکه به چشم راه و مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

وی با اشاره به ۱۷ دی ماه اجرای توطئه انگلیسی کشف حجاب توسط رضاخان  یادآورشد: هدف انگلستان از کشف حجاب بوسیله نوکر بی اختیار انگلیس یعنی رضاخان در سال ۱۳۱۴ شمسی نفوذ فساد در میان زنان و فریفته شدن مردها و جوان ها و در نهایت رخنه فساد در کانون خانواده های ایرانی بود.

وی با گرامیداشت  اربعین شهادت دکتر فرخی زاده  دانشمند هسته ای گفت: از ویژگی های مهم شهید فخری زاده مدیری جهادی، انقلابی ، کارآمد و عارف به الله بود.

مصلح  ۱۸ دی حماسه حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد را یادآورشد و گفت: سردمداران کاخ سفید بدانند انتقام ما خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و مجازات عاملان شهادت سردار سلیمانی و  نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی ضمن تقدیر از کادر درمانی و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا گفت: یکی از افتخارات امروز ما ایرانی ها تولید ، تزریق و تست انسانی واکسن ایرانی است که در شرایط تحریم همه جانبه این امر توسط محققان ایرانی محقق شد.

مصلح افزود: دست یابی به این افتخار حاصل روحیه خودباوری و اعتماد به دانشمندان و مدیران جهادی  است که تجلی شعار ما می توانیم است که موجب عزت و اقتدار و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی ایجادکننده ارتش بین‌المللی اسلامی و جبهه مقاومت بود و نقش اساسی در خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی ایفا کرد.

 حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: مقاومت و نترسیدن تنها عنصری است که در خصوصیات سردار دلها می‌توان جستجو کرد.

وی اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب "شهید حاج قاسم سلیمانی، جهان پهلوان و قهرمان ایرانی مقاومت است که زندگی، شخصیت و جهاد او تجلی ارزش‌های اسلامی، دینی و نماد ارزش‌ها و خصلت‌های ایرانی است" .

وی گفت: شهید سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب برگرفته از اسلام و ائمه معصوم (ع) است و باید ویژگی‌های اخلاقی و انقلابی و ولایتمداری ایشان برای نسل جوان تبیین و بازگو شود.

امام جمعه گناوه  به تریلیون‌ها هزینه  آمریکا برای  به وجود آوردن داعش اشاره کرد و افزود : شهید سلیمانی با ایجاد چندین لشکر جبهه مقاومت  توانست گروه تروریستی و جنایتکار داعش را که دست ساخته آمریکا بود  همانطور که قول داده بود به زباله دان تاریخ بیاندازد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار