جمیری،رئیس مجمع نمایندگان بوشهر:
تابناکــ رئیس مجمع نمایندگان بوشهربا اشاره به اجرای شهرک شیلاتی رودشور در سطح ۳ هزار و ۶۱۱ هکتار گفت: این شهرک دارای پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد است که با حمایت ویژه سال آینده وارد مدار تولید و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 31 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک، عبدالکریم گراوند در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پیگیری مشکلات کشاورزی و آبزی‌پروری استان در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، جایگاه این استان در عرصه شیلات را برشمرد و اظهار داشت: استان بوشهر با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به تولید بیش از 23 هزار تن میگوی پرورشی  در استان به مشکلات تامین خوراک آبزیان پرورشی پرداخت و بیان کرد: با توجه به تحریم‌ها و افزایش قیمت تولید خوراک واحدهای پرورش میگو  اکنون فرایند تولید در کارخانه‌ها  کاهش یافته و بعضاً متوقف شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش سهمیه ویژه کنجاله سویا مورد نیاز کارخانه‌های تولید کننده خوراک آبزیان پرورشی به ظرفیت استان در زمینه تولیدات گلخانه‌ای و آبزی‌پروری پرداخت و گفت: با توجه به کمبود منابع آب استان و استقبال سرمایه‌گذاران از تبدیل کشت‌های فضای باز به گلخانه‌ای و برای افزایش محصولات آبزیان پرورشی پرداخت تسهیلات یکی از مطالبات مهم سرمایه‌گذاران است.

جمیری از اجرای 87 طرح در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 53 طرح پرورش میگو، 14 طرح پرورش ماهی در قفس و 6 طرح صنایع تبدیلی و غذایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده که نیازمند تخصیص تسهیلات هستند.

وی با اشاره به اجرای شهرک شیلاتی رودشور شهرستان گناوه در سطح 3 هزار و 611 هکتار افزود: این شهرک برای تولید 16 تا 21 هزار تن میگوی پرورشی برنامه‌ریزی شده است.

 رئیس مجمع نمایندگان استان یوشهر اشتغال 2 هزار و 500 نفر را از دیگر مزیت‌های شهرک شیلاتی رودشور دانست و بیان کرد: این شهرک دارای 53 قطعه است که پیشرفت فیزیکی 73 درصد دارد که با حمایت ویژه سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

جمیری کل هزینه‌های پروژه شهرک شیلاتی رود شور توسط بخش خصوصی را 500 میلیارد ریال دانست و افزود:برای ادامه پروژه و اتمام زیرساخت‌ها به اعتباری افزون‌بر 300 میلیارد ریال نیاز است.

وی بازسازی و مرمت انبارهای ذخیره نهاده‌های دامی سازمان جهاد کشاورزی در شهر چغادک را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: احداث یک انبار به ظرفیت 4 هزار تن و یک باب سردخانه با ظرفیت 2 هزار و 500 تن ضروری است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یکی از ظرفیت‌های مهم معیشتی مردم ساحل نشین استان بوشهر را صید و صیادی دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از بنادر از قدیم الایام به سبب ارتباط تنگاتنگ و ارتزاق از دریا از طریق صید و صیادی و تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس در نزدیکترین و بهترین مکان به لحاظ دسترسی به دریا مستقر شده‌اند.

جمیری افزود: مردم ساحل نشین استان بوشهر با گذشت 4 دهه از تصویب قانون مذکور مشکلی در این راستا نداشته تا اینکه در چند سال گذشته اجرای این قانون به جریان افتاده و سبب نگرانی ساحل نشینان شده است.

وی تامین اعتبار راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ آب اراضی حاشیه رودخانه حله را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تامین اعتبار لازم برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین اراضی حاشیه رودخانه حله، اجرای شبکه زهکشی اراضی حاشیه رودخانه حله و  اجرای طرح برق‌دار کردن چاههای کشاورزی بوشهر و گناوه را از دیگر مطالبات مردم دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار