معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر؛
تابناک_معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: اکنون عمده پخش روغن خوراکی در فروشگاه‎های زنجیره‎ای صورت می‎گیرد و خرده فروشان برای عرضه این کالای اساسی روزمره به مشتریان خود با مشکل روبرو هستند.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 24 December 2020

انحصار روغن در فروشگاه‎های زنجیره‎ای بوشهر بایدتغییرکندبه گزارش خبرگزاری تابناک، این روزها روغن خوراکی در بوشهر نایاب شده و بر اساس مشاهدات در مراجعه به سوپرمارکت‌ها، همه مغازه‌داران از نبود روغن در بازار گلایه‌مند هستند اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شرایط متفاوت است و روغن را فقط می‌توانید در این فروشگاه‌ها جستجو کنید. برای برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم این فرصت فراهم شده که روغن‌های خوراکی خارجی را با پنج برابر قیمت روغن داخلی به فروش برسانند.

عباس نامدارزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف به تعادل رسیدن بازار روغن خوراکی در این استان، شیوه عرضه متمرکز کنونی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که روشی مناسب نیست، باید تغییر کند.

معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: اکنون عمده پخش روغن خوراکی در فروشگاه‎های زنجیره‎ای صورت می‎گیرد و خرده فروشان برای عرضه این کالای اساسی روزمره به مشتریان خود با مشکل روبرو هستند.

وی بیان کرد: خرده فروشان اکنون برای مشتریان حساب دفتری دارند و شایسته نیست که مشتریان از خرده‌فروش جنس نسیه خریداری و خرید نقد خود را به فروشگاه‎های زنجیره‎ای و بزرگ سوق می‌دهند.

نامدارزاده ابراز کرد: این مشکل وقتی دوچندان می‏‌شود که برخی از شهرهای کوچک و حتی روستاها به دلیل نداشتن فروشگاه‎های زنجیره‎ای راهی برای تأمین روغن خوراکی ندارند.

وی افزود: شرکت‎‏های پخش نیز به عمده فروش سه کارتن روغن می‏‌دهد که در این شرایط مشخص نیست عمده فروش باید با چه ساز و کاری آن را توزیع کند.

نامدارزاده ادامه داد: به‌تازگی نیز علاوه بر تأمین روغن موردنیاز بازار، ۵۰ تن از این کالای اساسی برای اتحادیه ‎های قنادان و هتلداران اختصاص‌یافته و روند توزیع آن در حال انجام است که از این میزان، ۱۰ تن بین واحدهای صنعتی حوزه تولید قنادی توزیع شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار