هواشناسی استان بوشهر پیش‌بینی کرد: بارندگی‌ها در استان از فردا شدت می‌گیرد و تا اوایل روز دوشنبه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 04 December 2020

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که از اواخر وقت چهارشنبه وارد استان شده بود باعث بارندگی‌های پراکنده‌ای در نقاط مخلتف شده است.

پیام مساعدی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تقویت این سامانه و شدت گرفتن بارندگی‌ها از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه هفته پیش رو بر روی دریا و در سطح استان است.

وی تاکید کرد: نسبت‌به آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن رواناب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در این مدت هشدار داده می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارندگی‌ها در سواحل و مناطق مرکزی و جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار است عنوان کرد: با توجه به وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در روز‌های جمعه تا پایان روز دوشنبه، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود که روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه شدت وزش باد و تلاطم دریا بیشتر خواهد بود.

وی گفت: جهت وزش باد تا فردا شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۳ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۳۵ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۴:۴۲ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۱:۵۶ دقیقه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار