کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و ۳۵ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۴۷ کیلومتر در این استان احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 02 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : محدوده کریدور بزرگراهی در آذربایجان‌غربی ۵۴۷ کیلومتر است .

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: حدود ۳۱۳ کیلومتر از این میزان با پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال با تدبیر این دولت به بهره‌بردای رسیده است.

وی بیان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور از حوزه استحفاظی بوکان تا مرز بازرگان در دست احداث است که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان سال در حوزه شمال و جنوب استان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

کریدور شمال - جنوب با طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز بازرگان با عبور از استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان به هم متصل می‌کند.

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار