مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: موفقیت در طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل بیماری کرونا در وهله اول مشارکت تمامی مردم و بعد تمامی سازمان‌های مرتبط با این طرح را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 25 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،رضا منصوری با تبریک سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار است با کمک مردم و تمامی سازمان‌ها و البته با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج استان بتوانیم هر چه سریع‌تر با اجرای طرح سردار سلیمانی در کنترل بیماری کووید ۱۹ به مردم کمک کنیم.

وی هدف کلی از این طرح را قطع زنجیره ارتباطی مابین افراد مشکوک و افراد مبتلا با بدنه سالم جامع عنوان کرد و افزود: دو راه برای کنترل بیماری کرونا وجود دارد که یکی از آن واکسینه شدن تمامی مردم است که این امر نه تنها برای ایران، بلکه در هیچ جای ایران قابل انجام نیست.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه قطع زنجیره ارتباطی مابین افراد مبتلا و مشکوک با افراد سالم را دیگر راه کنترل بیماری کرونا ویروس دانست و گفت: همکاران در سازمان جامع پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت نزدیک دو ماه است روی طرح سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی کار می‌شود.

منصوری گفت: طرح بسیار خوبی است و موفقیت آن در وهله اول مشارکت تمامی مردم را و بعد تمامی سازمان‌های مرتبط با این طرح را می‌طلبد

وی ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی تبلیغاتی علیه این طرح صورت گرفته اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم هدف ما فقط کمک به مردم است.

این مسئول تصریح کرد: شناسایی افراد بیمار و مشکوک در این طرح از طریق مراکز ۱۶ ساعته، سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه‌های بهداشتی شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و سه تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی جهت اجرای طرح درنظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر همکاران با مردم تماس گرفتند و یا برحسب نیاز به درب منازل مراجعه کردند، لطفا همکاری لازم با مجموعه بهداشت و درمان و بسیج داشته باشند قرار است به خود مردم کمک کنیم تا بیماران مشکوک از منازل بیرون نیاند و به مراکز درمانی مراجعه نکنند، چرا که خروج از منزل و مراجعه به مراکز خود بار شیوع بیماری را چندین برابر می‌کند، بنابراین همکاران خدمت بیماران می‌رسند و در منزل از آن‌ها تست و معاینه می‌گیرند.

منصوری از رسانه‌ها خواست در توجیه مردم در راستای به این درک رسیدن که قرار است خدمت بسیار بزرگی که در دنیا بی‌نظیر است برای خدمت به آن‌ها انجام شود، همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در تمام شهرستان‌ها فعال است و رزیدنت‌ها و اینترن‌ها نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت و با همکاری سازمان نظام پزشکی استان و شهرستان اسلام‌آباد غرب نیروی پزشک مورد نیاز طرح تامین خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار