در شهر یاسوج که هم‌اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، اکثر اصناف چاپ و تکثیر و خدمات وابسته به اینترنت در پاساژ‌ها واقع شده‌اند، و این در حالی است که اصناف ذکرشده مجاز به فعالیت هستند و پاساژها باید تعطیل شوند.
کد خبر: ۹۱۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 23 November 2020
پاساژها و مراکز خرید یکی از محیط‌های مستعد برای انتقال ویروس کرونا هستند، مردم از حضور در این مکان‌ها خودداری کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، از ساعات ابتدایی اولین روز آذرماه امسال، محدودیت‌های گسترده مقابله با کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌زمان با سایر کشور آغاز شد.
مطابق گروه‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، برخی گروه‌های شغلی که مایحتاج روزانه مردم را تامین می‌کنند، نظیر سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، لوازم یدکی خودرو، چاپخانه‌ها، مشاغل وابسته به تامین اینترنت یا مبتنی بر اینترنت، الکترونیکی‌ها، اپراتورهای تلفن همراه، رستوران‌های بیرون‌بر و... در هر سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد مجاز به فعالیت هستند.
برخی از اصناف از همان ساعات ابتدایی نسبت به تعطیلی اصناف خود به دلایل متعدد معترض بودند، اما بیشترین مورد اعتراض  مربوط به اصنافی است که مکان فعالیت آنها در پاساژ‌ها و مجتمع‌ تجاری است و در گروه‌بندی اصناف ستاد ملی مبارزه با کرونا جز اصناف مجاز به فعالیت هستند.
بنابراین گزارش در گروه بندی ستاد ملی مبارزه با کرونا پاساژ‌ها و مراکز خرید در گروه دوم قرار دارند و امکان فعالیت در مناطق با وضعیت قرمز را ندارند.
در شهر یاسوج که هم‌اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، اکثر اصناف چاپ و تکثیر و خدمات وابسته به اینترنت در پاساژ‌ها واقع شده‌اند، و این در حالی است که اصناف ذکرشده مجاز به فعالیت هستند و پاساژها باید تعطیل شوند.
محمد یزدانپناه رییس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد درباره اعتراض برخی از اصناف، که مکان فعالیت‌شان  در پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری است، به خبرنگار تسنیم گفت: پاساژها و مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید از جمله مکان‌هایی هستند که حضور افراد به‌ صورت شلوغ در آین مکان‌ها اتفاق می‌افتد و همانگونه که اطلاع دارید، یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عدم حضور در تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.
یزدانپناه در ادامه خاطر‌نشان کرد: سرعت انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته به مراتب بیشتر از محیط باز است و به همین دلیل کارشناسان مردم را از حضور غیرضروری در چنین محیط‌هایی منع می‌کنند.
رییس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: پاساژ‌ها در شهر یاسوج فاقد تهویه مناسب هوا هستند، در صورتی‌که طبق استانداردها باید این مکان‌ها دارای تهویه هوا باشند، به همین خاطر مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا تمامی پاساژها و مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید از ابتدای آذر به مدت 15 روز تعطیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار