در راستای عمران و آبادانی و رسیدگی به مناطق محروم و نیازمندان ۷۳۰ گروه جهادی استان بوشهر در بخش‌های مختلف خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 23 November 2020

پس از منویات رهبر معظم انقلاب در ترویج تفکر جهادی در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی و مردمی فعال شد تا با حضور گسترده برای محرومیت‌زدایی از چهره شهرها و روستاهای کمتر توسعه یافته و همچنین در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل، مقابله با شیوع ویروس کرونا و تقویت ظرفیت‌های اجرایی رزمایش کمک مومنانه نقش جدی و پررنگی در مهار کردن و حل این موضوعات ایفا کنند.

 همزمان با سایر اقشار گروه‌های جهادی در حوزه دانشجویی شکل گرفت که طی آن افراد جوان، صاحب نظر و دغدغه‌مند ایده‌های خود را با یک تفکر انقلابی در رابطه با هویت‌بخشی به محصولات روستایی، بازار رسانی محصولات روستایی، پیشرفت و توسعه منطقه‌ای، مطالبه‌گری، ترویج تسهیل‌گری، فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، آموزش و توانمند‌سازی تخصصی و عمومی، بهبود و توسعه زیرساخت‌های لازم برای اشتغال، کمک به توسعه علمی در روستاها و شهرهای کوچک و بهداشت و درمان به منصه ظهور گذاشته‌اند.

 در استان بوشهر 730 گروه جهادی در قالب‌های مختلف در راستای عمران و آبادانی مناطق محروم و رسیدگی به نیازمندان در بخش‌های مختلف خدمات رسانی می‌کنند.

 یکی از این گروه‌های موفق دانشجویی، گروه جهادی امام رضا(ع) است که در بخش دلوار شهرستان تنگستان فعالیت می‌کند.

 این گروه جهادی در راستای تحقق و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده موفق به کسب افتخار رتبه برتر در پنجمین جشنواره ملی مالک اشتر شد.

 در این راستا علی جمشیدی مسئول گروه جهادی امام رضا (ع)  تنگستان در گفت‌وگویی عمده فعالیت این گروه که سبب انتخاب مجموعه تحت مدیریتش شده را اعلام کرد.

وی، نقطه هدف گروه جهادی امام رضا(ع) را در بخش دلوار  شهرستان تنگستان به استعداد بیش از 42 روستا با جمعیتی افزون بر حدود 38 هزار نفر دانست.

 مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) دلوار شهرستان تنگستان در خصوص عرصه‌های فعالیت این گروه جهادی اظهار داشت: عمده فعالیت این گروه جهادی در زمینه‌های بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی، علمی، آموزشی و اشتغال و معیشتی است.

 جمشیدی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، کمک به 302 ویزیت رایگان پزشک عمومی، پیگیری اعزام 150 پزشک متخصص و ویزیت رایگان، تهیه و توزیع 385 بسته‌های بهداشتی، شناسایی و معرفی 64 بیمار بی‌بضاعت به مراکز خیریه و پیگیری برای پرداخت 61 مورد کمک‌های درمانی و دارویی به بیماران بی‌بضاعت با همکاری خیران انجام شده است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این گروه جهادی بیان کرد: ساخت مسجد، مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی برای خانواده‌های نیازمند، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، لوله کشی آب روستایی به چند واحد منزل مسکونی از فعالیت‌های این گروه جهادی در بخش عمرانی است.

 مسئول گروه جهادی امام رضا (ع)دلوار شهرستان تنگستان کمک به ساخت یک مدرسه، احداث راه روستایی، لوله کشی و برق کشی مسکن نیازمند را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: تهیه پمپ و منبع آب برای خانواده‌های نیازمند، تهیه دستگاه سرمایشی و گرمایشی برای خانوارها و رنگ آمیزی و دیوار نویسی مدارس از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

جمشیدی به فعالیت حوزه فرهنگی پرداخت و خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآنی شجره طوبی در ماه مبارک رمضان، برگزاری هر ساله همایش جوانان انقلابی، علمداران حسینی در ماه محرم در 12 روستا از جمله فعالیت‌های فرهنگی این گروه جهادی است.

جمشیدی با اشاره به فعالیت حوزه اشتغال تصریح کرد: ایجاد اشتغال خانگی با برگزاری کلاس‌های خیاطی و گلدوزی از جمله برنامه این حوزه است که اشتغال‌های جدید در اجرای طرح‌های جلبک دریایی و زهر عقرب مورد توجه قرار دارد.

 وی درباره فعالیت‌های  علمی و آموزشی این گروه جهادی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی و قرآنی برای دانش آموزان محروم ، برگزاری کلاس‌های علمی، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و نوشت افزار برای دانش‌آموزان  نقاط محروم، تهیه و توزیع وسایل ورزشی از جمله برنامه‌های علمی و آموزشی است.

 مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) دلوار شهرستان تنگستان با اشاره به کمک‌های مؤمنانه بیان کرد: بیش از 2 هزار بسته غذایی، 400 بسته نوشت افزار، 3 هزار بسته مواد ضدعفونی و ماسک با همکاری هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار