نماینده بوشهر در لیگ برتر فوتبال بانوان پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌هایی بسیار، هرچند کمی دیر اما اکنون سامانی یافته و به گفته کادر فنی و مدیرعامل باشگاه، ۲ هفته است که با انگیزه گرفتن خانه بالای جدول، تمرین‌های خود را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 22 November 2020

سارگل همان تیم فوتبال بانوان بوشهر در لیگ برتر است که در رقابت‌های فصل ۹۸-۹۹ با عنوان پارس جنوبی در این لیگ شرکت کرد اما به دلیل اینکه در نیمه راه حمایت مالی از آن مجموعه دریافت نکردند، هزینه حضور آنها در این مسابقات تا هفته یازدهم به گردن هیات فوتبال استان بوشهر افتاد.

آبی پوشان بوشهر در هفته یازدهم فصل ۹۸-۹۹ و در حالی که شکست تنها دستاورد آنها بود، با توجه به حمایت شرکت ساختمانی بنا ساز حافظ از بخش خصوصی با نام سینا این مسابقات را ادامه دادند اما با پایان نیمه تمام لیگ برتر فوتبال بانوان به علت شیوع کرونا، این تیم در بلاتکلیفی ماند.

در ادامه این فراز و نشیب‌ها، دهم آبان ماه سال جاری در حالی که مدتی می‌گذشت که تیم‌های رقیب تمرین‌های خود را برای حضور در لیگ آغاز کرده بودند، هیات فوتبال بوشهر اعلام کرد تلاش‌ها برای یافتن اسپانسر و نگه داشتن تیم در مرکز استان بی‌نتیجه مانده و سینا به کنگان می‌رود تا مورد حمایت یکی از پتروشیمی‌های جنوب قرار گیرد.

اما ۱۶ آبان ماه، با نوید یافتن مالک و اسپانسر مناسب، تیم لیگ برتری بانوان بوشهر نرسیده به کنگان به بوشهر بازگشت تا با مالکیت جدید که تیم‌داری فوتبال ساحلی گناوه و کسب نتایج مطلوب را در کارنامه دارد، دست کم برای سه سال دیگر مرکز نشین باشد.

مالک جدید تضمین داده‌است

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر می‌گوید: امتیاز تیم فوتبال بانوان بوشهر بدون دریافت هزینه‌ای به مالک جدید واگذار شد اما قرارداد منعقد شده با وی با تضمین‌های لازم صورت گرفت تا اتفاقات و حواشی سال گذشته تکرار نشود.

به گفته امیرحسین محتشم براساس مثل " مارگزیده از رسیمان سیاه و سفید می‌ترسد" این بار هیات فوتبال تضمین مالی مناسبی از مالک تیم بانوان گرفت تا او را متعهد به برنامه‌ریزی و فعالیت سیستماتیک تیم و تهیه امکانات رفاهی چون تامین بلیت هواپیما برای بازی‌های خارج از خانه و لباس و پذیرایی کند و تکرار تجربه تلخ و عجیب بی خوابگاهی و جابه جایی بازیکنان با ون در مسیرهای طولانی پیشگیری کند.

تعهداتی که به تایید وی تاکنون بخوبی انجام شده‌است و تمرین باشگاه به صورت برنامه‌ریزی شده در حال انجام است و تامین لباس و پذیرایی وضعیت مناسبی دارد.

رئیس هیات فوتبال بوشهر گفت: با توجه به پروتکل‌های اعلام شده فدراسیون فوتبال برای زمین تمرین بانوان و لزوم محصور بودن آن، زمین شماره ۳ بوشهر در اختیار این تیم قرار گرفته است.

او ادامه داد: بازی‌های خانگی سارگل در زمین شماره‌ یک برگزار می‌شود و ساعاتی برای تمرین به آنها اختصاص می‌یابد.

محتشم گفت: همه امکانات در اختیار اداره کل ورزش و جوانان بوشهر از جمله خوابگاه ورزشکاران که به سبب شیوع کرونا تعطیل است را برای اسکان دختران فوتبالیست مهیا می‎‌کنیم که رایزنی‌های آن صورت گرفته است.

رئیس هیات فوتبال بوشهر آینده خوبی را برای تیم سارگل می‌بیند و معتقد است: مجموعه‌ای که تیم را در دست گرفته است هم انگیزه دارد و پای کار است و تاکنون نیز حسن نیت خود را نشان داده‌است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه سرنوشت مالک و مدیریت تیم دیر مشخص شد در نیم فصل بهتر تقویت می‌شود و امیدواریم شاهد درخشش بانوان بوشهری در لیگ برتر فوتبال باشیم.

مسئولان یاری کنند، هدف قهرمانی‌است

مالک سارگل علیرضا چهارمحالی است که تجربه مالکیت و مدیریت تیم فوتبال ساحلی گناوه را دارد که با استناد به نتایج به کسب کرده می‌توان کارنامه او ار موفق خواند.

وی چالش مدیریت تیم بانوان را برای اولین‌بار پیش رو دارد به گفته خودش به همین دلیل " دست به عصا " حرکت می‌کند اما تا کنون کادر فنی سارگل و هیات فوتبال خشنود بوده‌اند.

چهار محالی افزود: حواشی تیم بانوان در مورد قرارداد بازیکنان و شرکت نکردن در مسابقات وجهه ورزش استان را به چالش کشیده بود اما تیم ساماندهی شده‌است، تمرین‌ها به طور منظم ادامه دارد، ثبت قراردادها از سه‌شنبه گذشته آغاز شده‌است و بازیکان خوب بومی و غیر بومی را جذب کرده‌ایم.

به گفته او امسال ۴۰ درصد از بازیکنان نماینده بوشهر را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند و بازیکنان باتجربه و صاحب نامی نیز از شیراز، اراک، کردستان، اصفهان به خدمت گرفته شده‌اند.

مدیرعامل سارگل بوشهر گفت: حواشی، کمبودها و نقص‌های سال گذشته تیم، بسیاری از بازیکنان بومی را از فوتبال زده کرد طوریکه به تیم‌های دیگر پیوستند یا خانواده ‌آنها اجازه بستن قرارداد نداده‌اند که با گفت و گو برخی از آنها را دوباره به تیم برگرداندیم.

 چهارمحالی هدف و خواسته خود از تیم را نه تنها قرار گرفتن در نیمه بالای جدول که کسب عنوان قهرمانی عنوان کرد و ادامه داد: همه تلاش شبانه روزی خود را برای تمرین و آماده‌سازی بازیکنان انجام می‌دهیم.

او گفت:  در شرایطی که ۹ ماه است با کرونا درگیریم و تورم و مشکلات مالی وجود دارد، نباید در میان مسئولان این دیدگاه وجود داشته باشد که شخصی که مالک باشگاه است باید به تنهایی تیم‌داری کند، این تیم نماینده استان است و مسئولان باید در کنار این تیم قرار گیرند و تاکنون تنها هیات فوتبال استان بوشهر حمایت کرده و زمین و امکانات در اختیار ما قرار داده‌است.

مدیرعامل نماینده بوشهر در لیگ بانوان اظهار کرد: حساسیت در فوتبال بانوان بالا است، بانوان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، و این امر هزینه‌هایی به دنبال دارد که نیازمند نگاهی اقتصادی‌تر است و مسئولان نباید تیم را تنها بگذارند.

چهارمحالی گفت: آقای شمسی زاده به عنوان خیر در امور ورزشی در کنار تیم سارگل قرار دارد و از هیچ حمایتی دریغ نمی کند.

آمادگی و انگیزه تیم مطلوب است

اکنون "سارگل بوشهر" با کادر فنی، بازیکنان و مالکیت و اسپانسر جدید هر چند کمی دیر اما برای سکونشینی استارت زده‌است و 2 هفته است که تمرین‌های خود را زیر نظر زهره خلیفه سرمربی جدید تیم دنبال می‌کند و به گفته این سرمربی، تیم از وضعیت و آمادگی مطلوبی برخوردار است.

لیگ برتر فوتبال بانوان کشور از جمعه هفتم آذرماه آغاز می‌شود، تیم دختران بوشهر با تیم‌های وچان کردستان، شهرداری سیرجان، ملوان بندر انزلی، پالایش گاز ایلام و زاگرس شیراز هم گروه‌است و در اولین مصاف خود، از تیم ملوان بندر انزلی در بوشهر میزبانی می‌کند.

سرمربی سارگل بوشهر به خبرنگار ایرنا گفت: تمرین روزانه منظمی داریم و بدنسازی و مسابقات تدارکاتی خوبی را پشت سرگذاشته‌ایم که ما را آماده حضور موفق در لیگ کرده‌است.

سر و سامان گرفتن و حمایت‌های اسپانسر و هیات فوتبال انگیزه بالایی به دختران پا به توب در بوشهر بخشیده‌است طوریکه اندیشه قرار گرفتن در میان تیم‌های بالای جدول را در اندیشه دارند.

زهره خلیفه گفت: تیم به آمادگی رسیده‌است و برنامه ریزی کرده‌ایم که در میان تیم های اول تا چهارم قرار گیریم.

او گفت: پس از اینکه مالک جدید باشگاه را در دست گرفت و با حمایت‌های هیات فوتبال بوشهر تیم شرایط خوبی پیدا کرد، در 2 مرحله از ۱۵۰ نفر تست گرفتیم و بازیکنان خوبی جذب تیم شدند.

سکاندار سارگل بوشهر ادامه داد: میانگین سنی تیم ۲۲ سال و تیم جوان و با انگیزه‌ای است.

خلیفه اضافه کرد: تا پایان هفته کادر تیم با ۲۷ بازیکن بسته می‌شود و کادر فنی ۴ نفره نیز مشخص شده‌است.

سرمربی به بازیکنان اجازه مصاحبه نداده‌است تا در هفته حیاتی برای آماده‌سازی روحی و فنی تیم برای گان نهادن به آوردگاه لیگ تمرکز آنها معطوف مسابقات باشد، اما به نقل از آنها گفت: از شرایط راضی‌اند و انگیزه کافی برای استارتی قدرتمند را دارند.

خلیفه مشکلات پیش رو را نیز فراموش نکرد و ادامه داد: مسئولان استانی برای موفقیت تیم در کنارش باشند.

به گفته مالک باشگاه شادی و نشاط اجتماعی و ورزش مکمل یکدیگر هستند و این نکته در ورزش بانوان نمود بیشتری دارد.

اکنون بانوان فوتبال دوست عملکرد مثبت سارگل بوشهر در روز جمعه را به انتظار نشسته‌اند تا امید به تحقق اهداف و برنامه‌ریزی سرمربی و مدیرعامل باشگاه که جای گیری در صدر جدول است، جان گیرد.

شکست‌های متوالی دختران بوشهر در لیگ گذشته تجربه‌ای تلخ را در اذهان ورزش دوستان این استان به جای گذاشته است اما حالا با خشنودی از سامان گرفتن تیم، چشم امید به بلند شدن آوازه دختران پا به توپ این استان دارند، تیمی که به گفته مسئولانش برای صدر نشینی استارت زده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار