کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت امروز در بندر امام حسن در شمال استان آغاز شده است و به‌تدریج دیگر شهرهای نیمه شمالی استان را نیز در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 22 November 2020
زهرا راستگو بیان کرد: سامانه بارشی که از دیروز وارد استان بوشهر شده فعالیت خود را از بامداد امروز در نقاط شمالی استان آغاز کرده است و تا کنون در بندر امام حسن ۶۰ میلیمتر و در دیلم ۱۳ میلیمتر باران باریده است.
 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امروز شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش تندباد و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی استان شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، جزیره خارگ و بخش‌هایی از دشتستان باشیم.
 
کارشناس هواشناسی استان تاکید کرد: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق، اصابت صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال شکستگی درختان بر اثر وزش تندباد و افزایش ارتفاع موج در سواحل پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای در امان ماندن از خسارت‌های وزش باد و صاعقه و تگرگ، از صعود به ارتفاعات خودداری شود، سازه‌های موقت تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند و از محصولات کشاورزی با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد مراقبت لازم صورت گیرد.
 
راستگو از فعالیت این سامانه بارشی تا پایان امروز خبر داد و گفت: دمای هوا از روز دوشنبه تا چهارشنبه ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار