با تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از اجرای ۲ هزار و ۳۶۷ طرح تولیدی و اشتغال‌زا در مناطق روستایی و شهرهای کوچک این استان در سال جاری با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 22 November 2020

هادی بابایی‌مهر روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۳۰۷ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید استان به متقاضیان تسهیلات مالی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها که در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و خدمات اجرا شده ، ۵۲۸ نفر شاغل شده‌اند که بیشترین آن مربوط به بخش صنعت با ۳۱۲ مورد بوده است.

او  پرورش و تولید دام و طیور، قالی‌بافی، مجتمع گردشگری و بوم‌گردی، تولید پوشاک، بسته‌بندی مواد غذایی، پرورش و تولید قارچ خوراکی، تولید سبد میوه و محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی را از جمله موارد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ذکر کرد.

بابایی مهر بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۴ هزار و ۳۰۸ طرح تولیدی و اشتغال‌زا با پرداخت ۲هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در استان اردبیل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این تعداد طرح تولیدی برای  ۹ هزار و ۶۱ نفر در استان فرصت اشتغال فراهم شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل حمایت‌های قرض‌الحسنه از اشتغال خرد و کوچک را جزو برنامه‌های اصلی این نهاد مالی ذکر کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید به معنای واقعی تسهیلات حمایتی پرداخت کرده و با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، رونق فعالیت سالم اقتصادی توام با اشتغال را دنبال می‌کند.

وی پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا و تولیدی در قالب استراتژی سه گانه "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق‌های خرد زنان روستایی" را از جمله راهبردهای تدوین شده برای صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد و گفت: این صندوق با سقف اعطای ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای هر طرح، گامی اساسی در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا برداشته است.

بابایی‌مهر، تسهیل در ضمانت وام و پذیرفتن محل اجرای خود طرح به عنوان وثیقه را از جمله اقدامات آسان‌سازی برای اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزا در استان اردبیل اعلام و بیان کرد: پس از اعطای تسهیلات نیز موارد اشتغال در کارگاه‌های دریافت کننده تسهیلات قرض‌الحسنه از این صندوق رصد و بازرسی می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دریافت‌کنندگان تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید در پرداخت اقساط خود، میزان معوقات این صندوق را ناچیز و در حد هفت درصد منابع پرداخت شده اعلام کرد و گفت: تسهیلات اشتغال‌زای این صندوق با سرانه اشتغال‌زایی ۱.۵ میلیارد ریالی رونق اشتغال را در مناطق روستایی استان اردبیل به دنبال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار