استاندار آذربایجان‌شرقی در گفتگوی ویژه خبری شبکه سهند:
استاندار آذربایجان شرقی خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم و دستگاه‌های اجرایی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان شد و گفت: روند فعلی شیوع بیماری کرونا در استان، نگران‌کننده است و امیدواریم با مشارکت همه‌جانبه در بخش‌های مختلف، شاهد کنترل بیماری و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان باشیم.
کد خبر: ۹۱۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 22 November 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه سهند، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌ها و خدمات این قشر ایثارگر، به آمار مقایسه‌ای استان‌های مختلف کشور از منظر شاخص‌های مختلف بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از نظر تعداد بیماران بستری‌شده به جمعیت استان رتبه 15 کشور را دارد.

وی با بیان اینکه تشدید وضعیت بیماری کرونا به عوامل مختلفی چون ترکیب سنی و جنسیتی بیماران، موقعیت جغرافیایی، نحوه مدیریت بیماری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و بسیاری از علل دیگر بستگی دارد، افزود: بهبود وضعیت نگران کننده شیوع بیماری در استان، جز با همراهی قاطبه مردم و دستگاه های اجرایی مقدور نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز در استان، نتیجه تست کرونای بیش از 59 هزار نفر در استان مثبت بوده که حدود 35 درصد از تست‌های انجام‌شده بوده است و از این تعداد نیز متاسفانه نزدیک به 2900 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

پورمحمدی ادامه داد: میانگین تعداد فوتی‌های کرونا در استان، 4.9 دهم درصد مجموع مبتلایان به این بیماری است و در مقایسه با آمار کشوری، نزدیک به هشت درصد مجموع فوتی‌ها به استان آذربایجان ‌شرقی اختصاص دارد.

وی همچنین از افزایش تست گیری بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: به تناسب افزایش تست‌های کرونا در استان، تعداد شناسایی افراد مبتلا به بیماری نیز سیر صعودی خواهد داشت.

وی با اشاره به تصویب اجرای دو طرح مهم "اعمال هوشمند محدودیت‌های کرونایی" و "مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله‌محور"، اظهار داشت: طرح جامع اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه به مدت دو هفته و متناسب با وضعیت شیوع بیماری در تمامی شهرهای استان اجرا می‌شود و استمرار این محدودیت‌ها نیز پس از پایان اجرای طرح و تصویب مجدد در ستاد ملی کرونا و استان امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی شهرهای استان به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز، گفت: در شهرهای با وضعیت زرد، دو سوم، وضعیت نارنجی، یک دوم و وضعیت قرمز، یک سوم کارکنان، ملزم به حضور در ادارات بوده و بقیه کارمندان با اولویت زنان سرپرست خانوار، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با موافقت مدیر مربوطه در خانه بمانند. دستگاه‌های خدمات‌رسان و دارای خدمات ضروری از معافیت و محدودیت حضور کارکنان در ادارات، مستثنی هستند.

پورمحمدی افزود: همچنین در شهرهای دارای وضعیت زرد، فقط مشاغل گروه چهار، وضعیت نارنجی، گروه‌های سه و چهار و وضعیت قرمز، گروه‌های دو، سه و چهار تعطیل خواهند بود و فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خصوصی در تمامی وضعیت‌ها به شکل مجازی و غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی در ارتباط با ممنوعیت تردد در استان از روز شنبه گفت: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند. از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند. از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود.

پورمحمدی با اشاره به مشاغلی که بنا به شرایط کاری، مشمول طرح محدودیت تردد عبور و مرور نمی‌شوند، گفت: روسای دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، باید مشخصات کارکنان و خودروهای آنان را برای اخذ مجوز تردد به فرمانداری‌ها ارسال کنند.

وی تأکید کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به منزله قانون بوده و تمام مردم، موظف به رعایت هستند، در غیر این صورت طبق ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد می شود.

پورمحمدی همچنین خواستار افزایش فعالیت‌های مرتبط با فرهنگسازی وآموزش مردم توسط صدا و سیما و رسانه‌ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار