رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: بسیج رکن اصلی اجرای طرح عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از اقشار ضعیف و کنترل کووید ۱۹ است.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 22 November 2020

به گزارش تابناک قم ، مرتضی حیدری امروز در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله، خانواده محور که در تالار امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر تشدید محدودیت و نظارت‌ها تا برون رفت از وضعیت قرمز یکی از مهم‌ترین رویکردها در طرح‌های اعلام شده است.

فرماندار قم افزود: طرحی با نام شهید حاج قاسم سلیمانی در قم و همزمان با کشور آغاز شد که محله محور و خانواده محور است و به صورت نقطه‌ای و فرد به فرد به کنترل اپیدمی کووید 19 می‌پردازد.

وی تصریح کرد: بسیج رکن اصلی اجرای طرح عملیاتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمایت از اقشار ضعیف و کنترل کووید 19 است.

رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بیان کرد: به دلیل تعطیلی گسترده و شرایط اقتصادی فعلی، زندگی مردم با مخاطراتی همراه است و در این طرح اهدافی چون آموزش خانواده‌ها، ایجاد ظرفیت قرنطینه بیماران در محله‌ها و حمایت از افراد آسیب پذیر جسمی و دارای بیماری زمینه‌ای و مسن دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ویروس براساس ارزیابی‌ها به افراد مسن بیشترین آسیب را می‌زند باید بر روی این قشر متمرکز شد تا بتوان بیماری را به شکل مناسبی کنترل کرد.

حیدری گفت: این طرح با مشارکت بسیج و تمامی دستگاه‌های اجرایی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت عملیاتی می‌شود تا به این وسیله مردم را توجیه و سبک زندگی را به نفع خانواده‌ها تغییر دهیم.

وی افزود: در این طرح 5 کمیته شامل حمایت قرنطینه خانگی و غیرخانگی، رهگیری و مراقبت، پایش و نظارت عملیاتی محله و منطقه و آموزش همگانی فعال است و در مجموع 3 تیم را زیر نظر دارد و در سطح شهرستان در تلاش هستیم این طرح را بومی کنیم.

مشارکت مراکز 27 گانه بهداشت و 14 گانه بسیج قم در طرح شهید سلیمانی

فرماندار قم تصریح کرد: مشارکت مراکز 27 گانه بهداشت و 14 گانه بسیج قم در طرح عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، قم در 5 تقسیم شده و بسیج با تشکیل هسته، اطلاعات منطقه را به صورت جزئی رصد می‌کند تا مشخص شود چه تعداد افراد در محلات گرفتار بیماری هستند و از نظر سنی و وضعیت معاش و نیازمندی به نقاهتگاه و پشتیبانی مالی نیز ارزیابی می‌شود تا با کمک و مشارکت و حمایت از آنها بتوانیم باعث قطع زنجیره بیماری شویم.

حیدری عنوان کرد: بسیج و مراکز خدمات جامع با مراجعه خانه به خانه در محله‌های شهر و بخش‌های استان، اقدامات پیشگیرانه و شناسایی و حمایت از افراد مبتلا را بر عهده می‌گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار