انجام تعداد تست ها در روزهای پیش رو به یکصد هزار مورد در هر روز در کشور افزایش خواهد یافت اگرچه این اقدام موجب بالا رفتن آمار مبتلایان شناسایی شده خواهد بود، لیکن در عوض با شناسایی بیماران در مراحل اولیه بیماری، به تدریج از تعداد مرگ و میر ناشی ازبیماری خواهد کاست.
کد خبر: ۹۱۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 20 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،قرارگاه همچنین، با بررسی دقیق طرح غربالگری محله محور و ارزیابی گزارش اجرای آزمایشی آن در استان کرمانشاه، درجهت کاهش مشکلات و ارتقای اثرگذاری آن تلاش نموده است.

این طرح که در اجرای برنامه شناسایی فعال بیماران، تسهیل روند قرنطینه بیماران، کاهش روند بستری بیماران در مراکز درمان و نهایتاً تحقق روند کاهشی مرگ ومیرهای ناشی از ابتلای افراد به کرونا، طراحی شده است.

همچنین این طرح با کمک و نقش آفرینی سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت هلال احمر، سازمان های مردم نهاد وکادر بهداشت ودرمان از روز شنبه، به مرور در مناطق مختلف کشور اجراء می شود.

 طرح با هدف تحقق معنادار فاصله گذاری اجتماعی، با تصویب جزئیات طرح در تعامل با دستگاه های مجری، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور، آماده اجراء گردیده است.

 زمان آغاز اجراي طرح جدید محدودیت ها، از دقائق نخست بامداد روز شنبه اول آذرماه سال ۱۳۹۹ است وهرچند فعلاً مدت دو هفته برای اجرای آن اعلام شده، اما در عمل متناسب با روند و وضعیت شیوع و بروز بیماری درشهرها، که گزارش های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنای تشخیص آن خواهد بود،طول دوره اعمال محدودیت‌ها پس از دو هفته نخست، استمرار، تغییر ویا کاهش خواهد یافت.

از آنجا که محدودیت‌های وضع شده به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده و مصوبات این ستاد با اذن مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، معادل مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، مقررات وضع شده درحکم قانون است وضمن آنکه عموم مسئولان و مردم موظف به تبعیت از آن هستند، همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید نهایت تلاش خود را دراجراء وتحقق عملی آن بکار بندند.برهمین اساس، اجرای محدودیت‌ها مشمول همه دستگاه‌های کشور در هرسه قوه مجریه، مقننه ومجریه خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار