وزیر بهداشت در اصفهان؛
وزیر بهداشت گفت: با بمب ویروس مواجه هستیم و قدرت سرایت آن ۱۰ برابر و ابتلا خانوادگی شده است ، از شنبه یکی از حیاتی ترین روزهای مبارزه با کووید ۱۹ آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 17 November 2020

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی  در ادامه با بیان اینکه محدودیت‌های جدید در کشور از شنبه اجرایی می‌شود  گفت: بر اساس رنگ بندی‌ها در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز محدودیت‌هایی برای کمک به قطع زنجیره و استراحت کادر درمان اعمال می‌شود.

وی افزود: در این دو هفته با کاهش ورودی به بیمارستان‌ها به دنبال کاهش ابتلا  شاهد مراقبت بهتر از بیماران خواهیم بود.

نمکی  از همه نهادها و دستگاه قضایی  خواست که بر اجرای این محدودیت‌ها توجه جدی  داشته باشند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه چنانچه برای اعمال محدودیت‌های جدید سخت گیری نشود مرگ چهار رقمی را در کشور شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: چنانچه این اتفاق بیفتد وضعیت غیر قابل کنترل خواهد بود و غفلت در این مقطع یعنی پرتاب آخرین تیر ترکش مدیریت بیماری و به هیچ تخلفی نباید رحم کرد.

سعید نمکی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است، گفت: شیوع کرونا خانوادگی شده است بنابراین مسئولان باید در اجرای شیوه نامه ها قاطعیت را از دست ندهند  که هر گونه کتمان و گذشت تعرض به حقوق شهروندان است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آموزش و اغنای عمومی در دستور کار همه استان‌ها قرار گیرد، افزود: سطح آگاهی عمومی را بالا خواهیم برد و این اقدام با همکاری بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می شود.

وی با اشاره به لزوم پیگیری طرح هر خانه یک پایگاه سلامت تاکید کرد: اگر در هر خانه یک سفیر سلامت داشته باشیم نیازی نیست که به مردم تذکر دهیم چرا که در هر خانواده یک نماینده از وزارت بهداشت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ، حماسه بزرگی رقم زدیم اما پس از آن همانند جنگ احد تصور کردیم نبرد تمام شده است، گفت: بارها در آن روزها گفتم از گوشه‌های زمین این بیماری در دقایق ۹۰ گل خواهیم خورد.

وی در ادامه  افزود:  تصور کردیم با رعایت شیوه نامه ها ویروس را شکست داده‌ایم، اما با ویروسی پیچیده روبه رو هستیم که هر روز تغییر می‌کند و نمی‌دانیم تا کی و کجا و تا چه حد باید با آن کنار بیاییم.

وی شهدای مدافع سلامت را  مظلومانه‌ترین شهدای این سرزمین  خواند و گفت: با تک‌تک شهدای سلامت یک بار مرده و زنده شدم و با داغ هر کدام از این خانواده‌ها آتش گرفته‌ام  اما در این روزهای سخت غم‌انگیز تلاش می‌کنم سرپا بمانم تا روحیه سربازان سلامت را حفظ کنم.

وزیر بهداشت در ادامه به روزهای سخت مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت :روزهای سختی بود که رذل‌ترین انسان در تاریخ مدیریت جهان، ایران را در بدترین شرایط قرار داده بود و ما از هر جای دنیا ماسک و لباس پزشکی تهیه می‌کردیم  اما ترامپ مانع رسیدن آن به کشور می‌شد.

 نمکی گفت: برای یک فرمانده سخت‌ترین کار این است که حتی توانایی تهیه لباس برای سربازانش را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمانی که کارکنان پزشکی ماسک و لباس بهداشتی نداشتند، فرماندهان ارشد سلامت به مریض‌ها رسیدگی می‌کردند، افزود: در بدترین سال اقتصادی دولت و بدترین روزهای فقدان منابع در بانک مرکزی این بلا به جان کشور افتاد.

وزیر بهداشت با قدردانی از ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان هم گفت : من به عنوان کوچک‌ترین سرباز نظام و ولایت و دولت جمهوری اسلامی از زحمات ستاد استانی مقابله با کرونا که یکی از بهترین و موفق‌ترین ستادها بوده است تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد:  نمادی از همکاری و وفاق و همکاری در بسیج استان اصفهان  است که در نظر داریم از آن برای کل کشور الگو بگیریم.

نمکی در ابتدای این نشست در وصفی شاعرانه از زاینده رود سرود و گفت:این شعر را زمانی سرودم که خشکی زاینده رود را دیدم؛ «وقتی که رود خاطره خشکید، مرغابیان عاطفه مردند/ دزدان نور و مهر و محبت، ره توشه را ز غافله بردند.»

وزیر بهداشت افزود: استادان تاج، شهناز و کسایی دیگر بزرگان پرورش یافته در مکتب اصفهان هستند و زخمه‌های تار شهناز و نوای نی کسایی، تکرار نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار