مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نخستین شناور فلزی خدمه‎بر ( ویژه جا به جایی نیروهای کار تاسیسات مستقر در دریا) در بوشهر در دست ساخت است و شهریور ماه سال آینده به آب انداخته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 14 November 2020

سیاوش ارجمندزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات احداث این شناور از دی ماه سال ۹۸ آغاز شد و اکنون با تلاش و همت متخصصان داخلی روند ساخت آن با سرعت قابل قبولی در مجموعه کشتی سازی ناخدای جزیره در دست انجام است.

وی بیان کرد: با اتمام این پروژه که عمده آن در سال جاری به عنوان سال جهش تولید انجام می‎شود، بوشهر به عنوان نخستین سازنده شناور فلزی خدمه‎بر تولید داخل معرفی شود.

ارجمندزاده ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت کار برای ساخت این شناور صرف شده و با اتمام مراحل ساخت ظرفیت جابه جایی ۸۰ مسافر و ۶ کانتینر موادغذایی را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در مجموعه کشتی سازی ناخدای جزیره علاوه بر ساخت نخستین کشتی فلزی تولید داخل سه فروند شناور خدماتی دیگر نیز با نظارت مستقیم اداره بازرسی و ثبت شناورهای این  اداره کل و موسسه‎های رده بندی داخلی ساخته می‎شود.

ارجمندزاده اظهار کرد: کیفیت بالای ساخت شناور در داخل در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، بروز بودن دانش کشتی سازی داخل همراه با اشتغال‌زایی این صنعت، حمایت از این بخش را بیش از پیش ضرورت بخشیده‌است.

وی گفت: بوشهر یکی از استان‌های ساحلی پیشرو در صنعت دریا و دریانوردی و بویژه کشتی سازی است که حمایت‎ از آن در حوزه صنعت دریایی نیازمند توجه ویژه است

یکی از کارشناسان ساخت این شناور گفت: کشتی فلزی خدمه‌بر جزو شناورهای با سرعت بالا است باید سازه آن با سبک‏ترین وزن ممکن ساخته شود.

رزاق زاهدی افزود: برای تحقق این مهم در ساخت شناور از ورقه‎های ۴، ۵ و ۶ میل استفاده شده‌است.

وی یادآور شد: این شناور با طول ۴۲، عرض هشت و ارتفاع ۳.۵ متر و هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود که نسبت به نمونه آلومینیوم هزینه آن ۷۰ درصد کاهش یافته است.

تاکنون در  استان بوشهر در بخش‎های فلزی و فایبر گلاس بیش از ۲ هزار فروند شناور کوچک و بزرگ ساخته شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار