مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج:
مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج یزد گفت: برای زمینه‌سازی و کمک به انجام آسان و بدون دغدغه برای ازدواج به زوج‌های جوان استان جهیزیه مناسب با همکاری اصناف به صورت قسطی تحویل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 14 November 2020

حجت‌الاسلام هادی امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت ازدواج آسان برای جوانان اشاره کرد و افزود: در راستای ترویج فرهنگ‌ ازدواج آسان و آبرومند به زوج‌های متقاضی ،جهیزیه با قیمت مناسب و کامل به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال در اقساط ۲۴ ماهه تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: این شبکه علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره با تمامی اصناف فعال در امر ازدواج بر حسب ضرورت در بخش‌های مختلف ارتباط دارد و زوج‌های جوان را برای تامین نیازها با قیمت مناسب معرفی می‌کند تا شاهد ترویج فرهنگ این امر مقدس در بین جوانان باشیم .

به گفته این فعال اجتماعی در حوزه جوانان، زوج‌های جوان برای اطلاع از فعالیت و ثبت‌نام در شبکه فعالان ازدواج می‌توانند برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن ۳۶۳۰۴۹۰۰ تماس بگیرند و یا به دفتر این موسسه به نشانی یزد، خیابان مهدی(عج)، کوچه جنب مسجد صاحب‌الزمان (عج) مراجعه کنند.  

امامی خاطرنشان کرد: این شبکه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و با همکاری سایر نهادها و تشکل‌ها برای رفع دغدغه خانواده‌ها در ازدواج فرزندان به تلاش خود ادامه می‌دهد و برای گسترش فعالیت‌ها و ترویج بیشتر ازدواج به همکاری خیران و مردم مومن نیاز است .

سال گذشته ۵۰۰ نفر از زوج‌های جوان از خدمات مختلف و حدود ۱۰۰ نفر از جهیزیه شبکه فعالان ازدواج بهره‌مند شدند و استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش ازیک سوم آنها را جوانان تشکیل می دهند.

همچنین استاندار یزد اول مردادماه  ۹۹ گفته بود: از گذشته تاکنون روندهای سنتی و همچنین کمک‌های عمومی و خیری در استان نقش مهمی در ازدواج آسان داشته است و اکنون باید در دنیای مدرن، این سنت‌ گذشته پررنگ تر شود.

محمدعلی طالبی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به اینکه نباید بگذاریم این سنت‌ها رو به فراموشی رود، افزود: علاوه بر مصوبات کشوری باید تسهیلاتی را در استان هم فراهم کنیم لذا می‌توانیم از ظرفیت بانک‌های قرض الحسنه و موسسه هایی که در این زمینه فعالیت دارند در راستای تعریف وام‌های قرض الحسته بهره‌مند شد.

وی گفت: طرح ملی مسکن نیز موقتی نیست و سال‌های آینده هم دنبال خواهد شد و در زمینه تامین مسکن زوج‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، حمایت خواهند شد و بهترین تسهیلات هم باید برای خیرینی که در حوزه مسکن جوانان فعالیت دارند فراهم شود.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به برترشدن استان در زمینه امور جوانان با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سال ۹۸ اظهار کرد: در ارایه مشاوره‌های ازدواج اقدامات موثری صورت گرفته تا بتوانیم مشاوره‌های لازم در بحث تسهیل در ازدواج آگاهانه که  تداوم داشته و آسان و پایدار باشد.

مسعود شریعتی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های هفته ازدواج با استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی طراحی شده است.

همچنین مدیر کل ثبت احوال یزد با بیان اینکه شاخص عمومی ازدواج کشور در سال ۹۷، ۶.۹ درصد بود گفت: این شاخص در استان یزد، ۵.۸ درصد ثبت شد و این استان را در جایگاه ۲۶ کشور از لحاظ تعداد ازدواج قرار داده است.

محمد مکرمی ۱۲ مردادماه سال ۸۸  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش ۸.۷ درصد ازدواج‌در  استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ، یکهزار و ۵۸۴  مورد و در سال گذشته مجموعا ۶ هزار و ۴۶۳ مورد ازدواج در استان ثبت شد.

وی متوسط سن ازدواج  پسران و دختران در استان را به ترتیب ۲۸.۳  و ۲۳.۳ سال بیان کرد و گفت: این رقم برای پسران در کشور ۲۹.۵  و برای دختران  ۲۴.۶ سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار