نمایندگان پیگیر تخصیص اعتبارات مترو باشند/ محول کردن قرارداد کارکنان به شرکت ها، سر باز زدن دولت از اجرای تعهدات خود است
نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز حضور یافتند.
کد خبر: ۹۱۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 08 November 2020

 به گزارش تابناک تبریز از شورای اسلامی شهر تبریز، محمدحسین فرهنگی در ادامه سخنان اعضا شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طرح درآمد پایدار شهرداری ها به مجلس ارائه داده شد و ‌مجلس هم سنگ تمام در تصویب آن گذاشت و منتهی شورای نگهبان نظراتی دادند و با ارجا به مجمع نیز نظراتی داده می شود و مخاطراتی دارد.

وی افزود: امکانی در قانون اساس وجود دارد که شورای عالی استان خودش طرح یا لایحه ای ارائه دهد تا برای تصویب به مجلس رود.
فرهنگی تصریح کرد: این موضوع را شما هم می توانید فعال کنید و طرح ها را در قالب لایحه به مجلس ارسال کنید
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از فرماندار نیز برای حضور در این جلسه دعوت شود تا معضلات بررسی شود.
وی ادامه داد: پیشنهاداتی برای میادین میوه و تره بار در جلسه ی گذشته داده بودم که در این راستا نیز اقداماتی ترتیب دهید.
فرهنگی تصریح کرد: در خصوص کرونا نیز باید  تجمعات را کاهش داده و از بیماری جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: در خصوص بیمارستان در حال احداث نیز باید بگویم که استانداری  باید در این راستا همکاری خود را دریغ نکند و همه جانبه حامی باشد.
محمد حسین فرهنگی اضافه کرد: خواهشمندم این موضع به جدیت پیگر شود تا این پروژه اجرا شده و به مرحله افتتاح برسد.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت : در خصوص سد شهید مدنی اصرار بر این داریم که آبگیری از سر گرفته شود در طرح های شهری نیز آب از این محل تامین خواهد شد شهرداری باید به سد شهید مدنی کمک کند تا اقدامات به نحو احسن انجام گیرد.

مسعود پزشکیان نیز در ادامه اظهار داشت: در رابطه با موضوع کرونا اعتقادم این است کرونا قابل کنترل است اما متاسفانه موضوع طرح راه حل از طریق ستاد مقابله با کرونا امکان پذیر است.
وی افزود: برای کنترل ویروس کرونا، طرحی به وزیر بهداشت دادم که فعلاً اجرای آن قطعی نشده است.
پزشکیان تصریح کرد: طرحی در اندیشه و آخمیقیه داده شده و اجرا خواهد شد، اگر شما هم در راستای کنترل این بیماری جلسه ای تشکیل دهید حاضرم طراح ارایه دهم تا بیماری کنترل شود.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در رابطه با قطار تلاشمان این است امسال به خاوران برسد و ما هر هفته از این محل بازدید می کنیم و امیدوارم در جلسه ی بعدی نیز از مجریان دعوت شود.
وی افزود: برای بیمارستان سهند نیز خیری هزینه‌ها را میخواهند متقبل شود تا در این مکان بیمارستانی احداث شود.
پزشکیان ادامه داد: مدیریت کردن روش های مشخص و معنی دارد و با مدیریت صحیح می توان همه کارها را با موفقیت پیش برد.
وی گفت: قدم اول در  تصمیم گیری ها وجود داده و اطلاعات صحیح است آماده ایم تمامی مشکلات را در بین نمایندگان تقسیم کرده و همه را پیگیری کنیم تا با اتحاد مشکلات همه را حل کنیم.

روح الله متفکر آزاد نیز گفت: الویت فعالیت مجلس بهبود شرایط است و حتی مهم ترین موارد موضوع بحث جمعیت و خانواده است که همه این ها در مجلس بررسی می شود.
وی افزود: مردم به صورت جدی زیر فشار اقتصادی اند و معیشت اصلی ترین آن است که حتی این موارد نیز در مجلس بررسی می شود
متفکر آزاد گفت: اگر الویت های شهری داریم باید در یک جلسه مطرح شده و برای جلسه آتی به صورت پخته ‌کامل بیاوریم تا خروجی معطوف به نتیجه باشد.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در تبریز بافت فرسوده و حاشیه نشینی بعد از مشهد و تهران جز سومین یا رده بالاها در بین شهر ها هست.
وی با بیان اینکه تمامی روستاها معطوف به شهر و آمار آنها کمی نگران کننده است هرچند معتقدیم حاشیه نشنی پدیده ی سکونتی نیست بلکه بی عدالتی در ریشه اجتماعی دارد ولی نمیتوان نسبت به وضعیت اقتصادی و اشتغالی مملکت بی تفاوت باشیم و باید مشکلات را حل و فصل کنیم.
متفکر آزاد گفت: شهرداری و نمایندگان و تمامی مجموعه ها باید با کمک و عزم جدی این مشکل را حل کند.
وی اضافه کرد: نامه ای برای آقای نوبخت نوشتیم که در شهرهای دیگر هم که در راستای بافت فرسوده اقداماتی ترتیب داده شده بود در تبریز نیز عملیاتی کنیم و پس از آن تمام معاونین قرارگاه ها در تهران جمع شده و چند سناریو پیشنهادی به ما دادند که گفتم شاید این طرح ها در تبریز اجرا نشود.
متفکر آزاد با بیان اینکه در نهایت با استاندار محترم نیز جلساتی داشتیم تصریح کرد: پیگیری ها تاکنون به جد پیش رفته و امید واریم در این راستا شاهد موفقیت ها باشیم.
وی اضافه کرد: در خصوص بحث تبدیل وضعیت می توانم بگویم اینکه موضوع بدنه دولت بزرگ نشود حرف صحیحی نیست
چرا که این بدنه به خودی خود بزرگ است و قرارداد با شرکت ها هدایت دولت به سمت عدم انجام وظایف خود است.
وی اظهار داشت: بدنه دولت اگر میخواهد کوچک شود باید از پذیرش نیروی کار مازاد خود داری شود.
متفکر آزاد گفت: در خصوص انتخابات شورا فعلاً مواردی در مجلس مطرح نشده است.

علیرضا منادی ضمن قدردانی از عملکرد شورای اسلامی شهر تبریز و شهرداری تبریز گفت: شورای شهر تبریز اعضای فرهیخته ای دارد و نماینده شورای شهر پایلوت و نماینده مجلس است.
وی افزود: ما در ماه یک هفته تعطیل می شویم و در این برهه به روستاها برای بررسی معضلات می رویم
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: پیشنهادم این است که جلساتی که در شورا برگزار می شود در ماه یک بار با حضور نمایندگان برگزار شود تا مشکلات و معضلات شهری در این راستا به جد پیگیری شود.
منادی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: نظام سرمایه داری یک نظام بی رحم است که ۴سال امریکا با تمام بی رحمی معضلات فراوانی را ایجاد کرد.
وی افزود: آمریکا نمی تواند ضربه ای به ایران وارد کند چراکه مردم با اتحاد زیر فشارهای اقتصادی نشان دادند که مشکلات را می‌تواند حل کنند.
علیرضا منادی اظهارداشت: در خصوص موضوع نیروی انسانی نیز پیگیری هایی را انجام داده ایم که طی دو ماه آینده کمیسیون اجتماعی مجلس این معضل را حل خواهد کرد.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موضوع بعدی مسایل فرهنگی است که شهردار تبریز هم در این راستا گزارش جامعی ارائه دادند که در این راستا نیز اقداماتی باید ترتیب داده شود
منادی تاکید کرد: از نظر فرهنگ سازی، کرونا زندگی همگان را تغییر داده و ما نیز مسائل مربوطه به شورا و ...را تغییر دهیم.
وی با اشاره به اینکه ۳/۵میلیون از دانش آموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند گفت: همانگونه که وزیر آموزش و پرورش می‌گوید که ۷۰درصد دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می کنند این درحالی است که وزارت ارتباطات می گوید ۴۰درصد از دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می کند.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در این راستا نیز باید اقداماتی در نظر گرفته شود تا هم دانشگاه ها هم مدارس از آموزش مجازی بهره گیری کرده و تمامی دانش اموزان بتواند از فضای مجازی استفاده کنند.
علیرضا منادی افزود: در خصوص حاشیه شهر  و بافت فرسوده نیز باید خود مسئولان وارد عمل شده و در ساخت و ساز نظارت داشته باشند در این صورت جلو فساد و ..گرفته می شود.
وی اضافه کرد: معیشت مردم در حاشیه شهر باید مورد توجه قرار گیرد تا خودمان نیز زندگی خوب را شاهد شویم.
منادی گفت: در پیشگیری ‌ویروس کرونا باید سعی کنیم تا برای مقابله با این بیماری تصمیمات و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

محمد حسن اسوتچی نیز با تاکید بر تبدیل وضعیت تمامی کارکنان شهرداری تبریز گفت: اگر اقدامی در این زمینه صورت میگیرد باید تمامی کارکنان تبدیل وضعیت شوند.

سید محمدرضا میرتاج الدینی گفت: مجلس مصوبات خوبی برای شهرها دارد. اجرای مالیات برای خانه های خالی از جمله این موارد است.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز اظهارد اشت: یارانه برای جامعه ۶۰ میلیونی داده خواهد شد. اول مهر تا پایان سال صرفاً برای خرید کالا نفری ۶۰ هزار تومان ارائه خواهد شد.
وی تصریح کرد: عوارض آلاینده باید پیگیری شود که به شهرداری برگردد. این امر برای اصلاح است و اخیرا اقدامی در پتروشیمی انجام شود و آلایندگی پتروشیمی گرفته شده و با نگاه محیط زیستی به قضیه نگاه کنیم.
تاج الدینی گفت: در خصوص شفاف سازی در ارزش افزوده پیگیر خواهیم شد تا آن را دریافت کنیم.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در مورد بند ۲۴ قانون شهرداری این موضوع مطب پزشکان حقوقدانان و مهندسین و اینکه به شهرداری عوارض نمی دهند این موضوع به صورت پیش نویس داده شود در مجلس مطرح می کنیم.
میرتاج الدینی اضافه کرد: در مورد حاشیه نشینی در قانون مسکن که با دوفوریت طرح جهش تولید مسکن مطرح شده مواردی اضافه خواهیم کرد که مشکلات حل شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در تبریز است گفت: در ۸۷ هزار هکتار بافت ۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده مانده است .
وی اضافه کرد: ۱۰ هزار هکتار از بافت فرسوده تاکنون اصلاح شده ۹۷ درصد دولت و ۳ درصد بخش خصوصی است.
در مورد آب تبریز بنده و آقای پزشکیان پیگیری میکنیم. سه موضوع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مطرح شده است. طرح بلند مدت انتقال آب ارس به تبریز است. برای میان مدت اصلاح و انتقال آب نهند به تبریز و انتقال آب قلعه چای به تبریز مطرح شده و برای حل مشکل آب تبریز در کوتاه مدت بایدچاه های موجود  بیشتر شود.
تاج الدینی اضافه کرد: برای طرح های بلند مدت جلساتی داشتیم که هفته آینده قرارداد نهایی با قرارگاه خاتم امضا می شود.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جلسه ای درباره قطار تبریز به میانه گذاشته شود و نحوه اجرای آن بررسی شود. نتیجه این جلسات را به ما اعلام کنید تا پیگیری کنیم
وی همچنین در خصوص نظارت بر عملکرد مالی شهرداری گفت: طرحی در مجلس مطرح شده که شمول دیوان محاسبات به شهرداری نیز اختصاص یابد و بودجه دولتی در شهرداری ها بررسی شود.
تاج الدینی تصریح کرد: برای آب دار کردن مهرانه رود اعتبار وجود دارد، درآمد شهرک طلاییه برای آب دار کردن مهرانه رود است باید شورا آن را پیگیری کند.
وی افزود: موزه رجال سیاسی تبریز اگر شورا آن را به عهده نمی گیرد از طریق میراث عمل خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان گفت: در خواستم این است که تا جلسه ی آینده جمع بندی ها صورت گیرد، اگر نیاز باشد جلسات کارشناسی نیز ترتیب داده شود تا موضوعات نتایج اش خروجی دار باشد
شهرام دبیری افزود: حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات نقاط قوت بوده و خروجی بهتری را می‌تواند داشته باشد
وی تاکید کرد: تمام اعضا موضوعات مهم را نوشته و جمع بندی کرده تا در اختیار نمایندگان قرار دهیم.

محرم محمدزاده نیز گفت: ما مشکلات را از مناطق پیگیری کرده و در جریان آنها قرار می گیریم.
وی اضافه کرد: خواهشمندم نمایندگان هر ماه یکبار در جلسات حضور داشته باشند تا مشکلات مردم شهر را بررسی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار