مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون 2526 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 234 مورد کمتر بوده و با کاهش 8/5 درصدی مواجه شده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 08 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد تقوی اظهار داشت: در ابتدای سال جاری تاکنون 2526 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 234 مورد کمتر بوده است و با کاهش 8/5 درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: با پایین آمدن آمار ولادت و ازدواج جمعیت استان ایلام رو به کاهش است؛ امسال آمار ولادت در استان 5/7 درصد و ازدواج 8/5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. 

مدیرکل ثبت احوال ایلام همچنین به مهلت قانونی ثبت ولادت و وفات اشاره کرد و تصریح کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت 51 روز و زمان قانونی ثبت وفات 1 روز است که در این مدت 99/5 درصد از واقعه ولادت‌ها و 99 درصد از واقعه وفات‌ها در استان در زمان و مهلت قانونی به ثبت رسیده است.  

وی ادامه داد:  تاکنون 91 درصد از جمعیت 469919 نفر واجد شرایط بالای 15 سال در استان قریب به 428 هزار نفر، برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند و در حال حاضر کمتر از 9 درصد این افراد که حدود 42 هزار نفر است، هنوز اقدام به ثبت نام نکرده‌اند.

تقوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال با توجه به محدودیت ارائه خدمات دولت به افراد فاقد این کارت، بتوان اطلاعات واجدین شرایط باقیمانده را در استان نهایی نمود و برای همه آنها کارت هوشمند ملی صادر کرد لذا این افراد در اسرع وقت و در زمان باقیمانده تا پایان سال با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار