مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت الگوسازی طرح های موفق اشتغال روستایی با هدف ایجاد اشتغال در همه روستاهای استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ 03 November 2020

کامران اصغری در حاشیه بازدید از پروژه های اشتغال روستایی تولید لیمو ترش و گل های آپارتمانی و زینتی به صورت گلخانه ای در روستای خرماکلای شهرستان قائمشهر اظهارکرد: وضعیت اقلیمی استان مازندران راه اندازی کسب و کار در حوزه گل و گیاه و انواع میوه را تسهیل کرده است.

وی افزود: روستاهای استان مازندران دارای مزیت های بسیاری هستند و به همین دلیل جوانان و فارغ التحصیلان روستایی نباید دغدغه اشتغال را داشته باشند.

اصغری با اشاره به طرح نمونه ایجاد گلخانه های لیموترش در روستای خرما کلای شهرستان قائمشهر افزود: ایجاد گلخانه های تولید لیمو ترش در این روستا وضعیت مطلوب اقتصادی و اشتغال را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین تفاهم نامه منعقده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید تاکنون تعداد ۴۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید لیموترش و ۱۲۰ واحد گلخانه تولید گل و گیاه در این روستا احداث شده است و تعدادی نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: موفقیت در این طرح موجب گردیده این اداره کل به دنبال توسعه این الگوی موفق در سطح روستاهای استان با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های مرتبط باشد.

اصغری بیان کرد: در مرحله اول بحث آموزش به علاقه مندان احداث گلخانه و فعالیت های مرتبط با آن در روستاهای استان را با حمایت گلخانه داران روستای خرماکلا دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان واقعی این طرح ها جهت اقدام مشابه در روستاهای استان نیز مرحله بعدی این اقدام است که با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: وجود و تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار نیز نگرانی های مربوط به بازار این محصولات را برطرف خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار