دبیر ستاد مقابله با کرونا بوشهر:
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهارکرد: استان بوشهر ابتلای انفجاری موج سوم به کرونا را تاکنون تجربه نکرده است.
کد خبر: ۹۰۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 20 September 2020

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهارکرد: استان بوشهر ابتلای انفجاری موج سوم به کرونا را تاکنون تجربه نکرده است.

سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از دلایل تجربه نکردن موج سوم به صورت انفجاری افزایش فرهنگ‌سازی و ارتقا سواد سلامت مردم هم در سال‌های قبل و هم در سال جاری بوده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از ابتلای هم استانی‌های عزیز صورت گرفته و در برنامه عزاداری ماه محرم هیئت‌های مذهبی و مردم همکاری کرده و حس مسئولیت‌پذیری بالایی داشتند.

وی تصریح کرد: همه مردم استان متعهدانه مسائل سلامت را رعایت کرده و موجب شدند موج سوم انفجار کرونا در سایر استان‌ها را در بوشهر شاهد نباشیم. البته وضعیت ما نیز شکننده بوده و کوچک‌ترین غفلت موجب ابتلای بسیاری از هم استانی‌ها خواهد شد.

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: حوزه انتخابی بوشهر، گناوه و دیلم به دلیل مراجعه تمام هم استانی‌ها یک حوزه بسیار مهم در استان بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

کشمیری اظهار داشت: پایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه درمان در استان بوشهر صورت گرفته و بیمارستان شهدای هسته‌ای در آستانه تکمیل بوده و بیمارستان جایگزین حضرت فاطمه زهرا (س) هم پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و در کنار آن یک بیمارستان قلب نیز پایه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های بهداشتی در استان بوشهر سال‌های زیادی است که گسترش خوبی داشته و می‌توان گفت که هیچ نقطه‌ای در استان وجود ندارد که بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت داشته و خانه بهداشت یا مرکز خدمات جامع سلامت و یا درمانگاه شبانه‌روزی در آن وجود نداشته باشد.

۹۰ درصد بیماران کرونایی مرخص شدند

کشمیری افزود: تمامی استان‌های کشور با شیب بسیار تندی در حال وارد شدن به فاز جدیدی از ابتلاء به کرونا هستند و به‌نوعی موج سوم ابتلاء به کرونا در کشور در حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه فداکاری‌های زیادی توسط همکاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هم در بخش بهداشت و هم در بخش درمان صورت گرفته تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۹ هزار بیمار در سراسر استان بستری بوده‌اند که ۹۰ درصد از آنان با حال مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

 

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار