سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد
سخنگوی وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر پرداخت.به رغم کاهش نسبی موارد بیماری در مرداد ۹۹ نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در استان بوشهر همچنان ناپایدار بوده و با تغییرات صعودی همراه است.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 15 September 2020

سخنگوی وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر پرداخت.

سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه در ادامه ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر، اظهار کرد : پس از گذر از خیز متوسط بیماری در اسفندماه سال گذشته در این استان، از اوایل خردادماه نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در این استان مجدداً به شکل صعودی درآمد و در اواسط تیرماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی بیان کرد: به رغم کاهش نسبی موارد بیماری در مرداد ۹۹ نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در استان بوشهر همچنان ناپایدار بوده و با تغییرات صعودی همراه است. در هفته جاری شاهد افزایش ۳۶ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر هستیم، بروز موارد بستری و فوت در این استان همچنان بالاتر از میزان متوسط کشوری است و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.

لاری ادامه داد: شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه و عسلویه در این استان وضعیت قرمز و شهرستان‌های دیّر، دیلم و کنگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره بازرسی‌های صورت گرفته، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری در این استان بیش از ۹۹ هزار مورد بازرسی توسط همکاران بهداشتی از اماکن عمومی و کارگاهی در استان انجام شده است که بیش از ۲۵۰۰ مورد از اماکن مذکور به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به دستگاه قضائی معرفی شدند و تعداد ۷۴۰ واحد متخلف پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق آخرین آمار میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان بوشهر در مراکز عمومی ۸۴ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳ درصد گزارش شده است. بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در استان بوشهر در فرودگاه‌ها و کمترین میزان در سواحل و تفریح‌گاه‌ها و معابر عمومی گزارش شده است.

وی افزود: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک توسط مردم این استان شاهد خروج شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز باشیم. فراموش نکنیم مهم‌ترین راه برای برون رفت از وضعیت موجود تقویت و تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

 

منبع/مهر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار