مدیرکل شیلات بوشهر:
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۶۵ درصد افزایش یافت.  طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در استان بوشهر است که با همکاری بخش خصوصی و دولتی و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد شد. 
کد خبر: ۸۹۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 09 September 2020

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۶۵ درصد افزایش یافت.  

علی بازدار ظهر سه‌شنبه در بازدید از طرح ماهی در قفس در کنگان اظهارکرد: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار در استان بوشهر است که با همکاری بخش خصوصی و دولتی و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد شد. 

وی بیان کرد: با توجه به جهش تولید ۴۰۰ هکتار زمین در بحث پرورش میگو در شهرستان کنگان پیش بینی شده است. 

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: میزان میگو استحصال از دریا تا پایان ۱۷ شهریور ۹۹ قریب یک هزار و ۸۰۰ تن بوده که نسبت به سال‌های قبل افزایش ۶۵ درصدی صید را داشتیم. 

وی افزود: پیش بینی ما برای امسال هزار و ۴۰۰ تن بوده که تا کنون ۴۰۰ تن بیشتر صید شده و پیش بینی می‌شود صید امسال از مرز دو هزار تن عبور کند. 

توسعه آبزی‌پروری در کنگان 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان نیز گفت: رعایت مسائل زیست محیطی در دریا و در آینده در خشکی در پروژه پرورش ماهی در قفس کنگان پیش بینی شده است. 

غلامحسین زیبا افزود: این پروژه تأثیری روی حریم ۶۰ متری نخواهد داشت و در حریم ۶۰ متری هیچ گونه زمینی واگذار نخواهد شد.

وی بیان کرد: انتقال دانش به نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بومی در حوزه پرورش ماهی در قفس و میگو از برنامه‌های دولت در این شهرستان است.

معاون فرماندار عنوان کرد: واگذاری اراضی به متقاضیان در بحث پرورش میگو با هدف اشتغال‌زایی و تولید گام بعدی در شهرستان کنگان خواهد بود.

 

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار