مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون کرمانشاه همزمان با هفته تعاون خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 02 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسن عزیزی  با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون (13 تا 19 شهریور)، از تعاونی‌ها به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصاد کشور یاد کرد که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار داشته و افزود: تعاونی‌ها نقش بسزایی در مردمی کردن اقتصاد دارند.

وی ادامه داد: تنها نسخه ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل و جویای کار حرکت به سمت تشکیل تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اشتغالزایی پایدار 50 هزار نفری تعاونی‌ها در استان کرمانشاه یاد کردو افزود: توسعه فعالیت تعاونی‌ها و حرکت آنها به سمت تعاونی‌های تولیدی و دانش بنیان می‌تواند بر اشتغالی که در این بخش داریم، بیفزاید.

عزیزی با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسعه تعاونی‌های استان کرمانشاه وجود دارد، تاکید کرد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها افتتاح مرکز "نوآوری و توسعه تعاون" است که در هفته تعاون افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از اولین استان‌هایی است که صاحب مرکز نوآوری و توسعه تعاون می‌شود، خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری استان ایجاد می‌شود و بیش از یک میلیارد ریال برای تجهیز آن اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اشتتغالزایی 35 نفری در این مرکز هم خبر داد و اضافه کرد: همه این افراد از فارغ تحصیلان دانشگاهی جویای کار هستند.

عزیزی هدف از ایجاد این مرکز را کمک به تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلف فروش، بازاریابی، برندسازی و... اعلام کرد.

از ظرفیت مرکز داوری اتاق تعاون استفاده شود

وی در ادامه از فعالیت قابل توجه اتاق تعاون کرمانشاه به عنوان یک تشکل بخش خصوصی در زمینه تعاونی یاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه تعامل خوبی با این تشکل بخش خصوصی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز داوری در اتاق تعاون کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: این مرکز تاثیر بسزایی در کوتاه شدن مسیر دعاوی تعاونی‌ها دارد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آنها خواهد شد.

عزیزی تاکید کرد: با راه‌ندازی مرکز داوری اتاق تعاون، نیازی به حل دعاوی در مراجع قضایی نیست و امیدواریم تعاونی‌ها از این ظرفیتی که ایجاد شده به خوبی استفاده کنند.

لزوم راه‌اندازی 14 تعاونی عمران و توسعه تا پایان سال

وی سپس بر لزوم تشکیل تعاونی‌های عمران و توسعه شهرستانی در همه شهرستان‌های استان تا پایان سال تاکید کرد و گفت: هم اکنون این تعاونی‌ها در دو شهرستان کنگاور و سنقر ایجاد شده و هدف‌گذاری کردیم تا تا پایان سال همه شهرستان‌های استان صاحب این تعاونی‌ها شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها می‌توانند فارغ از تشریفاتی که در زمینه مزایده‌ها و مناقصه‌ها وجود دارد و با حضور خود مردم در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی پای کار بیایند.

عزیزی با اشاره به اینکه نیم درصد از جمعیت هر شهرستان امکان عضویت در این تعاونی‌ها را دارند، یادآور شد: فعال شدن این تعاونی‌ها نقش بسزایی در توسعه و عمران شهرستان‌ها با مشارکت خود مردم و خصوصا جوانان خواهد داشت.

وی درباره برنامه‌های هفته تعاون امسال که به دلیل شرایط بیماری کرونا به شیوه متفاوت و عمدتا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار خواهد شد نیز عنوان کرد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها انتخاب تعاونی‌های برتر است که فراخوان پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از چندی قبل اعلام شده بود.

به گفته این مسئول، از بین تعاونی‌هایی که ثبت نام کردند 38 تعاونی حائز شرایط داوری شدند که در نهایت از این تعداد پنج تعاونی مشخص خواهد شد و در صورتی که حد نصاب لازم را داشته باشند، امکان معرفی آنها به جشنواره ملی تعاونی‌های برتر نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار