اتحاد خبر: مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: استقبال بوشهری‌ها از نذر خون در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 01 September 2020

اتحاد خبر: مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: استقبال بوشهری‌ها از نذر خون در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

نرگس عبیدی اظهارکرد: مردم نوع دوست بوشهر با وجود شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استقبال خوبی از نذر خون داشتند و تاکنون ۳۵۴ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: روند رو به رشد اهدای خون توسط بانوان بوشهری همچنان ادامه دارد طوریکه شرکت آنها در طرح نذر خون نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده‌است.

عبیدی اعلام کرد: نذر خون امسال از تاسوعا تا اربعین ادامه دارد و افرادی که قصد شرکت در این نذر ارزشمند و خیرخوانه را دارند و تاکنون موفق نشده‌اند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند، می‌توانند در این ایام خون خود را اهدا کنند.

رئیس انتقال خون بوشهر گفت: پایگاه انتقال خون بوشهر در دو نوبت صبح و عصر و پایگاه‌های دشتستان، گناوه و کنگان در نوبت صبح با رعایت همه اصول بهداشتی آماده پذیرش هم استانی‌ها هستند.

وی تاکید کرد: باتوجه به نیاز مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، الزام حضور مردم با هرگروه خونی بویژه گروه‌های خونی منفی در استان احساس می‌شود.

عبیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم کاهش حضور مردم در اجتماعات مورد توصیه و تاکید قرار می‌گیرد و در ایام سوگواری امام حسین(ع) نیز رعایت این موارد الزامی است، مومنان بوشهری می‌توانند شرکت در پویش نذر خون فرهنگ حسینی ایثار را با اهدای خون همچون گذشته به منصه ظهور رسانند.

وی یادآور شد: استان بوشهر دارای ۵۰۰ بیمار تلاسمی است که پیوسته به خون نیاز دارند و علاوه بر آن نیاز بیمارستانی استان به خون برای مواردی چون عمل‌های جراحی، زایمان‌ها، سوانح و حوادث گوناگون نیز به صورت مستمر وجود دارد.

 

منبع/ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار