مشاور وزیر:
 مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های کشاورزی در بخش دام و طیور همواره مورد توجه و حمایت ارزی دولت است که تدارک خوبی نیز در این زمینه انجام شده‌است و بزودی حجم قابل توجهی از این نهاده‌ها به بازار تزریق می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 26 August 2020

 مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های کشاورزی در بخش دام و طیور همواره مورد توجه و حمایت ارزی دولت است که تدارک خوبی نیز در این زمینه انجام شده‌است و بزودی حجم قابل توجهی از این نهاده‌ها به بازار تزریق می‌شود.

احمد طمراسی در این خصوص اظهارکرد: برای تامین نهاده‌های کشاورزی بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی که متولی این کار در وزارت جهاد کشاورزی هستند تدارک لازم را دیده‌اند و با پی‌گیری این وزراتخانه از نظر ارزی، توجه دولت و تزریق مناسب نهاده‌ها در آینده نزدیک به بازار تلاش می‌شود افزایش قیمت در این بخش از بین برود.

وی اظهارداشت: به موازات این برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و روش‌های علمی، فنی، قابل رصد و کنترلی در بخش سامانه‌های توزیع دیده شده‌است که کمتر از ۱۰ روز آینده از سوی وزارتخانه محقق می‌شود و تلاش خواهد شد بهره‌برداران و تولیدکنندگان واقعی بتوانند در بستر قابل اطمینانی برنامه‌های تولیدی خود را تنظیم کنند.

طمراسی اضافه کرد: همزمان با تولیدباید به صورت مستمر تدارک نیز انجام شود در همین ارتباط در برخی از نهاده‌ها از جمله ذرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حتی بیشتر هم تدارک و توزیع شده‌است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: مبتنی بر برنامه تولیدکنندگان و تائید مراجع تخصصی این وزارتخانه تدارک لازم برای تامین نهاده‌ها را انجام می‌دهد.

با احیای طرح ملی مرغ آرین حلقه تحریم در تامین گوشت مرغ شکسته می‌شود

وی در باره طرح ملی احیای مرغ لاین آرین اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای احیای طرح ملی مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تامین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته تا از این طریق حلقه تحریم در تامین گوشت مرغ شکسته شود.

طمراسی اظهار داشت: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه، بالفعل و مناسب این طرح و دستور ویژه رهبر معظم انقلاب کمیته ملی احیای مرغ آرین از سال ۱۳۹۸به صورت مستمر و با جدیت تمام در حال پی‌گیری است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همه تلاش و همت خود را برای به سرانجام رساندن طرح ملی احیای مرغ لاین آرین به کار گرفته است و در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، این اقدام می‌تواند حلقه تحریم را در تامین گوشت مرغ در هم شکند.

اجرای طرح الگوی کشت امسال ابلاغ می‌شود

طمراسی افزود: بخش کشاورزی عهده‌دار امنیت غذایی مردم است وافزایش بهره وری از اولویت‌های این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط اجرای الگوی کشت یکی از موضوع‌های مبنایی این وزارتخانه در تنظیم برنامه‌های پیش رو است که با تاکید مقام عالی وزارت این موضوع جمع بندی و در سال جاری ابلاغ می‌شود. 

مشاور وزی جهاد کشاورزی ادامه داد: الگوی کشت از اولویت‌های ارکان و اجزای مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی است که با ساعت‌ها کار کارشناسی در مراجع مختلف فنی، تخصصی، تحقیقاتی به انجام رسید و به دلیل جایگاه و اهمیت خاصی که این برنامه دارد مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته است. 

وی بیان کرد: امیدواریم این کار که از خواسته‌های بهره‌برداران، تولیدکنندگان و مدیریت بخش کشاورزی و دولت است امسال آغاز شود و به طور یقین در سال‌های آینده وضعیت بهتر و کیفی تری در اجرای این برنامه خواهیم داشت. 

طمراسی گفت: رعایت نکات فنی از لحاظ اقلیمی، مدیریت منابع پایه آب و خاک و هسته‌های مختلف تولیدی از اولویت‌های طرح الگوی کشت است. 

وی یادآور شد: همچنین براساس الگوی کشت برای هر منطقه متناسب با پتانسیل فنی، اقتصادی و کارشناسی و هدف‌گذاری کلان دولت در برنامه‌های تولیدی مدلی تعریف می‌شود و با کشاورز و تولید کننده برای اجرای برنامه تولیدی آن منطقه به تفاهم و توافق خواهیم رسید. 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای این برنامه استفاده از ابزارهای خاصی در اولویت نیست زیرا کشاوزان همیشه درکنار ما بوده‌اند و تلاش می‌شود با ارائه الگوهای ترویجی و رابطه خوب مروجان با بهرهبرداران و تولید کنندگان این برنامه اجرا شود. 

وی تاکید کرد: ارائه الگوی کشت با هدف حفظ و مدیریت منابع پایه خواسته کشاورزان است زیرا در فضای عمومی اقتصاد کشور کمترین آسیب را می‌بیند و این توافقی است که همیشه و همواره در ارائه همه الگوها با کشاورزان وجود داشته است و در کنار هم می‌توان این موضوع را محقق کرد. 

 

منبع/ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار