معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از ایجاد چهار مرکز یادگیری محلی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۸۸۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 18 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسین میرزایی افزود: ۲ مرکز یادگیری محلی در زندان‌های شهرستان اراک و ساوه و یک مرکز یادگیری محلی در ناحیه ۲ این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است ویک مرکز یادگیری غیردولتی نیز امسال در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود.
وی یادآورشد: ۵۸۰ ساعت محتوای آموزش الکترونیک شامل ۴۰۰ ساعت برای دوره سوادآموزی و ۱۸۰ ساعت برای دوره انتقال در این استان تهیه و در شبکه‌های مجازی بارگذاری شده‌است.
وی افزود: محتوای الکترونیکی کتاب سواد آموزی یک و ۲ و دو- سوم کتاب‌های دوره انتقال از سوی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تهیه و در اختیار سوادآموزان قرار گرفته‌است.
میرزایی با بیان اینکه در مراکز یادگیری علاوه بر سوادآموزی، دوره‌های مهارت و حرفه‌آموزی نیز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره‌ها در راستای تولید ملی، خود اشتغالی و اقتصاد پایدار برگزار می‌شوند.
وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و جذب افراد بی‌سواد در دوره‌های سوادآموزی، نرخ باسوادی استان مرکزی در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان در مدت سه سال گذشته به ۹۸ و ۱۴ دهم درصد افزایش یافته‌است.
وی یادآورشد: ۵۹ هزار نفر در سرشماری سال ۹۰ اعلام بی سوادی کردند که نرخ باسوادی استان در سرشماری سال ۹۵ نسبت به سرشماری قبل از آن ۳ و ۲ دهم درصد افزایش یافته‌است.
۳۲هزار و ۲۲۹ بی سواد و کم سواد بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان مرکزی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار